Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1071915" data-attributes="member: 97821"><p>Skidåkning inom freeride och park/pipe är den enda seriösa sporten som utövas på elitnivå där sponsorerna helt enkelt accepterar narkotikamissbruk. Jag anser det vara förkastligt eftersom dessa nötter blir rollfigurer för ungdomarna som utövar dessa sporter. Hade Zlatan rökt en fet jävla spliff efter en match hade det blivit ett jäkla ramaskri men att Hall inte klarar av att fungera utan skiten i systemet är helt ok? Bara för att han lyckades i en sport? Då kan han göra vad han vill? Idiotiskt enligt min mening. </p><p></p><p> [USER=13861]@Glisseur[/USER] samt flera som anser att min reaktion är en svensk moralpanik och att det inte är så farligt eftersom cannabiset är legaliserat i just den delstaten. Måste säga att den var bland de mindre genomtänkta kommentarerna jag läst. Detta är Sverige! Inget annat land. Våra regler och moral gäller i vårat land. Bara för att det är OK att röka på där borta behöver det inte betyda att det är något vi behöver bara hoppa på. Kolla på honom i reklamfilmen. Är detta något som ska promotas ytterligare! Vill vi ha honom som förebild för ungdomar. Finns gott om duktiga friåkare med mer bakom pannabenet som kan lyftas upp istället. </p><p>Bara för att gräs är ok på vissa ställen är det inte Ok i Sverige. Det är ingen jä##a moralpanik. Ska vi plocka ut kvinnor och stena dem på torget för att de tittade på en annan man som de gör i Afghanistan? Denna liknelse kommer nog vissa vilja kommentera. Tänk igenom innan ni postar en massa skit. Särskilt ni som rökt en jolle innan. </p><p></p><p> [USER=37751]@Eric_W[/USER] detta är inte moralpanik från en svensk vit man med en massa stålar. Läs om mitt inlägg igen. </p><p></p><p>Det jag menar i slutändan är att Skidåkning inte ska lyfta fram profiler som Tanner Hall. Kan Michael Phelps sågas på grund av en jolle kan nog Tanner Hall det också. </p><p></p><p>Jag anser också att Freeride inte tagit sitt moraliska ansvar genom att publicera detta. En skit nyhet som inte berikar någons liv eller skidåkning. Att gömma sig bakom att det kommer från skidkretsar och att vi som media enbart rapporterar är så fantastiskt svagt att jag blir än mer besviken på Freeride än vad jag blev jag först såg "nyheten"</p><p>Jag har haft väldigt mycket med media att göra under ett antal år (både tidning, radio och TV)</p><p>Detta är bland de sämsta och svagaste argumenten en journalist kan gömma sig bakom. </p><p></p><p>Media har ett ansvar även fast branschen ofta lägligt glömmer bort det. Freeride tog inte sitt ansvar här. I vart fall tänkte man inte igenom det ordentligt innan man postade det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1071915, member: 97821"] Skidåkning inom freeride och park/pipe är den enda seriösa sporten som utövas på elitnivå där sponsorerna helt enkelt accepterar narkotikamissbruk. Jag anser det vara förkastligt eftersom dessa nötter blir rollfigurer för ungdomarna som utövar dessa sporter. Hade Zlatan rökt en fet jävla spliff efter en match hade det blivit ett jäkla ramaskri men att Hall inte klarar av att fungera utan skiten i systemet är helt ok? Bara för att han lyckades i en sport? Då kan han göra vad han vill? Idiotiskt enligt min mening. [USER=13861]@Glisseur[/USER] samt flera som anser att min reaktion är en svensk moralpanik och att det inte är så farligt eftersom cannabiset är legaliserat i just den delstaten. Måste säga att den var bland de mindre genomtänkta kommentarerna jag läst. Detta är Sverige! Inget annat land. Våra regler och moral gäller i vårat land. Bara för att det är OK att röka på där borta behöver det inte betyda att det är något vi behöver bara hoppa på. Kolla på honom i reklamfilmen. Är detta något som ska promotas ytterligare! Vill vi ha honom som förebild för ungdomar. Finns gott om duktiga friåkare med mer bakom pannabenet som kan lyftas upp istället. Bara för att gräs är ok på vissa ställen är det inte Ok i Sverige. Det är ingen jä##a moralpanik. Ska vi plocka ut kvinnor och stena dem på torget för att de tittade på en annan man som de gör i Afghanistan? Denna liknelse kommer nog vissa vilja kommentera. Tänk igenom innan ni postar en massa skit. Särskilt ni som rökt en jolle innan. [USER=37751]@Eric_W[/USER] detta är inte moralpanik från en svensk vit man med en massa stålar. Läs om mitt inlägg igen. Det jag menar i slutändan är att Skidåkning inte ska lyfta fram profiler som Tanner Hall. Kan Michael Phelps sågas på grund av en jolle kan nog Tanner Hall det också. Jag anser också att Freeride inte tagit sitt moraliska ansvar genom att publicera detta. En skit nyhet som inte berikar någons liv eller skidåkning. Att gömma sig bakom att det kommer från skidkretsar och att vi som media enbart rapporterar är så fantastiskt svagt att jag blir än mer besviken på Freeride än vad jag blev jag först såg "nyheten" Jag har haft väldigt mycket med media att göra under ett antal år (både tidning, radio och TV) Detta är bland de sämsta och svagaste argumenten en journalist kan gömma sig bakom. Media har ett ansvar även fast branschen ofta lägligt glömmer bort det. Freeride tog inte sitt ansvar här. I vart fall tänkte man inte igenom det ordentligt innan man postade det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Tillbaka
Topp