Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1071919" data-attributes="member: 13861"><p>1. Ja, det är moralpanik eftersom det här i grund och botten handlar om din egen moral och dina egna värderingar. Våra regler som ett öppet, demokratiskt samhälle gör att vi kan diskutera det här ämnet utan att åka i fängelse, även om du inte gillar ämnet som vi diskuterar. Vi har genom lagstiftning bestämt att det är olagligt att röka och sälja marijuana i Sverige, inte att det är olagligt att debattera ämnet eller ha en avvikande åsikt. Och bevisligen finns det platser på jorden som kan diskutera dom här frågorna betydligt mer öppet än vad vi i vårt trängda, svenska debattklimat förmår. Och nej, jag röker inte gräs regelbundet. Jag är bara för människors fria val.</p><p></p><p>2. Du likställer bruk med missbruk. Alla som köper sprit på Bolaget är inte alkoholister. Alla som kör bil kör inte för fort. Alla som äter skräpmat blir inte ohälsosamt feta. Samma sak gäller med marijuanarökning. Och du kan ge dig fan på att alkohol hade blivit förbjudet om det dykt upp idag och marijuana hade varit den accepterade samhällsdrogen. Eller tobak, eller transfetter. För det är det det här i grund och botten handlar om, vilken drog som är accepterad i det aktuella samhället där vi diskuterar ämnet. Missbrukar Tanner Hall marijuana? Högst troligt, ja. Men det finns betydligt många fler skidåkare som röker på i den amerikanska skidvärlden som inte är det.</p><p></p><p>3. Är Tanner Hall en bra förebild? Ja, som den makalöst duktiga skidåkare han de facto är på snön. Nej, som den högst tvivelaktiga person som han de facto är. Har han bett om att vara en förebild? Vette fan. Betyder hans framgångar på snö att han automatiskt blir till ett rättesnöre genom resten av sitt leverne? Det där är en väldigt passiv syn på verkligheten och vad som verkligen är en förebild. Det finns tusentals exempel på idrottsmän och artister som är horribla personer men trots det beundras för sina insatser i sitt gebit utan att för den sakens skull nödvändigtvis behöva stå upp för exakt allt dom gör i livet. Jag tycker det är värre att Cristiano Ronaldo är ett egocentriskt rövhål på planen som bara bryr sig om sin egen, personliga, framgång än om han (nu hittar jag på) hade rökt gräs vid sidan av den.</p><p></p><p>4. Har Tanner Hall begått ett brott? Nej, inte i Colorado där hans senaste sponsor håller till.</p><p></p><p>5. Borde Freeride/Simba publicerat den här nyheten? Som företrädare för en konkurrent i skidbubblan ska jag väl egentligen hålla min käft stängd angående just det, men det skiter jag i. Nej, jag tycker inte att den här typen av nyheter hör hemma på varken Freeride.se, Akaskidor.se eller någon annan skidwebb. Lika lite som jag tycker att en nyhet om Jon Olssons nya kontrakt med LeoVegas, eller vilken bil han nu ska köra i Gumball 3000 gör det. Jag vill läsa om skidåkning på en skidsajt. Punkt.</p><p></p><p>6. Att dra in kvinnors situation i Mellanöstern är bara fånigt. Det här debatten handlar i grunden om personliga val som människor gör med sin egen kropp, inte ett systematiskt samhällsförtryck baserat på patriarkala värderingar. Det är en jävla skillnad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1071919, member: 13861"] 1. Ja, det är moralpanik eftersom det här i grund och botten handlar om din egen moral och dina egna värderingar. Våra regler som ett öppet, demokratiskt samhälle gör att vi kan diskutera det här ämnet utan att åka i fängelse, även om du inte gillar ämnet som vi diskuterar. Vi har genom lagstiftning bestämt att det är olagligt att röka och sälja marijuana i Sverige, inte att det är olagligt att debattera ämnet eller ha en avvikande åsikt. Och bevisligen finns det platser på jorden som kan diskutera dom här frågorna betydligt mer öppet än vad vi i vårt trängda, svenska debattklimat förmår. Och nej, jag röker inte gräs regelbundet. Jag är bara för människors fria val. 2. Du likställer bruk med missbruk. Alla som köper sprit på Bolaget är inte alkoholister. Alla som kör bil kör inte för fort. Alla som äter skräpmat blir inte ohälsosamt feta. Samma sak gäller med marijuanarökning. Och du kan ge dig fan på att alkohol hade blivit förbjudet om det dykt upp idag och marijuana hade varit den accepterade samhällsdrogen. Eller tobak, eller transfetter. För det är det det här i grund och botten handlar om, vilken drog som är accepterad i det aktuella samhället där vi diskuterar ämnet. Missbrukar Tanner Hall marijuana? Högst troligt, ja. Men det finns betydligt många fler skidåkare som röker på i den amerikanska skidvärlden som inte är det. 3. Är Tanner Hall en bra förebild? Ja, som den makalöst duktiga skidåkare han de facto är på snön. Nej, som den högst tvivelaktiga person som han de facto är. Har han bett om att vara en förebild? Vette fan. Betyder hans framgångar på snö att han automatiskt blir till ett rättesnöre genom resten av sitt leverne? Det där är en väldigt passiv syn på verkligheten och vad som verkligen är en förebild. Det finns tusentals exempel på idrottsmän och artister som är horribla personer men trots det beundras för sina insatser i sitt gebit utan att för den sakens skull nödvändigtvis behöva stå upp för exakt allt dom gör i livet. Jag tycker det är värre att Cristiano Ronaldo är ett egocentriskt rövhål på planen som bara bryr sig om sin egen, personliga, framgång än om han (nu hittar jag på) hade rökt gräs vid sidan av den. 4. Har Tanner Hall begått ett brott? Nej, inte i Colorado där hans senaste sponsor håller till. 5. Borde Freeride/Simba publicerat den här nyheten? Som företrädare för en konkurrent i skidbubblan ska jag väl egentligen hålla min käft stängd angående just det, men det skiter jag i. Nej, jag tycker inte att den här typen av nyheter hör hemma på varken Freeride.se, Akaskidor.se eller någon annan skidwebb. Lika lite som jag tycker att en nyhet om Jon Olssons nya kontrakt med LeoVegas, eller vilken bil han nu ska köra i Gumball 3000 gör det. Jag vill läsa om skidåkning på en skidsajt. Punkt. 6. Att dra in kvinnors situation i Mellanöstern är bara fånigt. Det här debatten handlar i grunden om personliga val som människor gör med sin egen kropp, inte ett systematiskt samhällsförtryck baserat på patriarkala värderingar. Det är en jävla skillnad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Tillbaka
Topp