Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reine" data-source="post: 1072014" data-attributes="member: 13429"><p>Intressant läsning, missade själv filmen men jag kan föreställa mig hur det såg ut.</p><p>Drar ut i ett litet sidospår här som kanske kan vara intressant för diskussionen.</p><p></p><p>Tyvärr i min erfarenhet så är gräsrökandet så sjukt utbrett bland vissa nationers skidåkare.</p><p>På Touren så skulle jag nog säga att hälften röker ofta, en tredjedel dagligen inklusive tävlingsdagar, Fransmän och Amerikaner står för det mesta. </p><p></p><p>Jag sa på skämt till några när vi pratade lite löst att "gräs kommer att bli dopingklassat på touren, då det uppenbarligen behövs för vissas förmåga att prestera" Svaret jag fick var ganska nedslående, inga protester om förbudet eller funderingar på att sluta röka utan bara "jaha, ja jag behöver nog ändå ta tag i skolan, sluta tävla helt enkelt" "jag röker bara för att känna mig normal"</p><p></p><p>Jag säger ingenting om vad folk får göra med sitt liv men när man syns i rampljuset så att säga så tycker jag nog att det kommer lite moraliska skyldigheter med det. Lagligt eller ej, det är vissa saker man inte borde göra. </p><p>Har ett eget exempel som jag fortfarande skäms för även om det kan verka oskyldigt, Jag körde en linje nära pisten som vi filmade, en skolklass hade samlats för att kolla på och när jag stod där nere framför kidsen som var väldigt exalterade så la jag reflexmässigt in en snus, de frågade direkt vad det var och jag stammade dumt nog fram att det var godis, de ville gärna ha naturligtvis och så fick Jackie rädda mig och säga att det var en snuskig vuxen produkt som de aldrig borde börja med. </p><p>Kände på ett sätt att jag misslyckats med att vara en förebild då yngre människor är väldigt mottagna för vad någon de ser upp till håller på med.</p><p></p><p></p><p>Av den anledningen så skulle jag nog gärna se att gräs försvinner från Touren, åtminstone att röka så öppet som de gör. Många sponsorer verkar tyvärr inte bry sig så mycket.</p><p></p><p>Undrar om man kan få spons av Bofors.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reine, post: 1072014, member: 13429"] Intressant läsning, missade själv filmen men jag kan föreställa mig hur det såg ut. Drar ut i ett litet sidospår här som kanske kan vara intressant för diskussionen. Tyvärr i min erfarenhet så är gräsrökandet så sjukt utbrett bland vissa nationers skidåkare. På Touren så skulle jag nog säga att hälften röker ofta, en tredjedel dagligen inklusive tävlingsdagar, Fransmän och Amerikaner står för det mesta. Jag sa på skämt till några när vi pratade lite löst att "gräs kommer att bli dopingklassat på touren, då det uppenbarligen behövs för vissas förmåga att prestera" Svaret jag fick var ganska nedslående, inga protester om förbudet eller funderingar på att sluta röka utan bara "jaha, ja jag behöver nog ändå ta tag i skolan, sluta tävla helt enkelt" "jag röker bara för att känna mig normal" Jag säger ingenting om vad folk får göra med sitt liv men när man syns i rampljuset så att säga så tycker jag nog att det kommer lite moraliska skyldigheter med det. Lagligt eller ej, det är vissa saker man inte borde göra. Har ett eget exempel som jag fortfarande skäms för även om det kan verka oskyldigt, Jag körde en linje nära pisten som vi filmade, en skolklass hade samlats för att kolla på och när jag stod där nere framför kidsen som var väldigt exalterade så la jag reflexmässigt in en snus, de frågade direkt vad det var och jag stammade dumt nog fram att det var godis, de ville gärna ha naturligtvis och så fick Jackie rädda mig och säga att det var en snuskig vuxen produkt som de aldrig borde börja med. Kände på ett sätt att jag misslyckats med att vara en förebild då yngre människor är väldigt mottagna för vad någon de ser upp till håller på med. Av den anledningen så skulle jag nog gärna se att gräs försvinner från Touren, åtminstone att röka så öppet som de gör. Många sponsorer verkar tyvärr inte bry sig så mycket. Undrar om man kan få spons av Bofors..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Tillbaka
Topp