Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1072094" data-attributes="member: 45951"><p>Mitt inlägg var inget påhopp. Detta är inte heller något påhopp. Tycker mest det blir lite konstigt när man uttrycker en åsikt, men inte uppvisar någon förståelse för att någon annan har en annan åsikt. Utan då "antar" att personen måste ha rökt eller är ryggradslös. </p><p></p><p>Man får tycka gräsrökning är bra eller dåligt. Bara man inte blir absolut i sina åsikter och vägrar uppbringa förståelse för hur andra kanske ser på saken annorlunda. </p><p></p><p>Min åsikt ovan blir väl visserligen också en exakt sådan åsikt som jag argumenterar emot. Hm... =) Det hela blir rörigt om man funderar för mycket. Personligen tyckte jag inte nyheten var så konstig (såg dock inte filmen, så får väl lägga in en brasklapp där)</p><p></p><p>En seriösare fråga:</p><p>Vad har t.ex. sponsrade skidåkare för andra moraliska skyldigheter? I t.ex. val av sponsorer? Jag menar det finns ju ett gäng företag där ute, som sponsrar skidåkare, som, enligt mig, har ganska lattjo saker för sig. Både miljömässigt och t.ex. i sexismens trevliga tecken. (dock inte olagliga i Sverige som Tanners nya giv är)</p><p></p><p>Men hur långt sträcker sig skyldigheter?</p><p></p><p>(Har en gammal text i ämnet någonstans, funderat lite över det förr så att säga. Blev nyfiken. hm...kanske ska rota fram den texten.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1072094, member: 45951"] Mitt inlägg var inget påhopp. Detta är inte heller något påhopp. Tycker mest det blir lite konstigt när man uttrycker en åsikt, men inte uppvisar någon förståelse för att någon annan har en annan åsikt. Utan då "antar" att personen måste ha rökt eller är ryggradslös. Man får tycka gräsrökning är bra eller dåligt. Bara man inte blir absolut i sina åsikter och vägrar uppbringa förståelse för hur andra kanske ser på saken annorlunda. Min åsikt ovan blir väl visserligen också en exakt sådan åsikt som jag argumenterar emot. Hm... =) Det hela blir rörigt om man funderar för mycket. Personligen tyckte jag inte nyheten var så konstig (såg dock inte filmen, så får väl lägga in en brasklapp där) En seriösare fråga: Vad har t.ex. sponsrade skidåkare för andra moraliska skyldigheter? I t.ex. val av sponsorer? Jag menar det finns ju ett gäng företag där ute, som sponsrar skidåkare, som, enligt mig, har ganska lattjo saker för sig. Både miljömässigt och t.ex. i sexismens trevliga tecken. (dock inte olagliga i Sverige som Tanners nya giv är) Men hur långt sträcker sig skyldigheter? (Har en gammal text i ämnet någonstans, funderat lite över det förr så att säga. Blev nyfiken. hm...kanske ska rota fram den texten.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Freeride, Tanner Hall och Cannabis
Tillbaka
Topp