Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Freeride Video Awards 2009
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FilleJ" data-source="post: 580330" data-attributes="member: 53905"><p>En sak att tänka på i den stora gangstah frågan är ju musik valen...</p><p>Alltså det vi ser mellan t.ex. daylight och power är ju två olika stilar av åkning och redigering. Precis som det finns olika musik stilar. </p><p></p><p>Det skulle ju vara jätte konstigt att byta ut daylight filmens musik mot powers och tvärtom.</p><p></p><p>Inget är rätt inget är fel. Inom en snar framtid kanske vi kommer få se ännu mer geners inom just skidfilm. Har vi otur kanske vi till och med får ett gäng som gör skidfilm till typ emocore musik! Då kommer vi få se kanske en helt annan stil på film där dom ska se så ledsna ut som möjligt...</p><p>Ne men ni förstår min poäng. </p><p></p><p>När man klipper en skidfilm så måste man alltid tänka på att klippa till musiken man valt. Musiken man väljer är ju ofta en låt man själv tycker är bra och trivs man inte med en låt som man håller på och jobbar med så blir det ju tråkigt att redigera.</p><p></p><p>Så om man nu tar en riktig underground hiphop låt eller liknande så passar det ju verkligen inte med att man gör en glad film som visar massa skratt och skit utan man vill få en lite hårdare yta på filmen... (missförstå mig rätt)</p><p></p><p>Medans i daylight med den glada musiken får man ett gladare tema.</p><p>Det är min personliga favorit men självklart så är det ju olika. Smaken är som baken right.</p><p></p><p>Så egentligen inget att brysig om. Folk har sin åsikt det är två helt olika filmer med helt olika stil. </p><p></p><p>Men så länge man förmedlar känslan man vill så har man ju lyckats.</p><p></p><p>Bara lite tankar sådär! Lycka till alla i finalen! </p><p>För mig själv gick det ju haha ganska dåligt! </p><p></p><p>PEACE OUT!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FilleJ, post: 580330, member: 53905"] En sak att tänka på i den stora gangstah frågan är ju musik valen... Alltså det vi ser mellan t.ex. daylight och power är ju två olika stilar av åkning och redigering. Precis som det finns olika musik stilar. Det skulle ju vara jätte konstigt att byta ut daylight filmens musik mot powers och tvärtom. Inget är rätt inget är fel. Inom en snar framtid kanske vi kommer få se ännu mer geners inom just skidfilm. Har vi otur kanske vi till och med får ett gäng som gör skidfilm till typ emocore musik! Då kommer vi få se kanske en helt annan stil på film där dom ska se så ledsna ut som möjligt... Ne men ni förstår min poäng. När man klipper en skidfilm så måste man alltid tänka på att klippa till musiken man valt. Musiken man väljer är ju ofta en låt man själv tycker är bra och trivs man inte med en låt som man håller på och jobbar med så blir det ju tråkigt att redigera. Så om man nu tar en riktig underground hiphop låt eller liknande så passar det ju verkligen inte med att man gör en glad film som visar massa skratt och skit utan man vill få en lite hårdare yta på filmen... (missförstå mig rätt) Medans i daylight med den glada musiken får man ett gladare tema. Det är min personliga favorit men självklart så är det ju olika. Smaken är som baken right. Så egentligen inget att brysig om. Folk har sin åsikt det är två helt olika filmer med helt olika stil. Men så länge man förmedlar känslan man vill så har man ju lyckats. Bara lite tankar sådär! Lycka till alla i finalen! För mig själv gick det ju haha ganska dåligt! PEACE OUT! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Freeride Video Awards 2009
Tillbaka
Topp