Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeridebräda - vettiga tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ADrunkPirate" data-source="post: 834458" data-attributes="member: 99822"><p>Är nu i köptagen för ny bräda men ju mer jag tittar runt detso mer förvirrad blir jag. Har åkt bräda i 14 år och är killen som kör fort i pisten och älskar att åka puder. En ren puderbräda är inget alternativ då kantgreppet och stabiliteten i pist får stryka för mkt på foten då. Är 185 cm och väger in på 80 pannor. </p><p></p><p>Är då givetvis ute efter en freeride-bräda och dessa kryllar det ju inte av tyvärr.</p><p>Är inte helt främmande för en freeride+freestylebräda om det är inte finns ngt annat. Burton har ju många freeride/all-roundbrädor, typ Malolon, Scherlock m.m. men de verkar vara aningen mjuka, flex 5. Har tänkt mig ngt runt flex 7. Där finns ju Burton T6 och T7 men tycker att det börjar kosta lite för mycket då (har tänkt mig ca 5000-6000 kr). Finns det andra alternativ?</p><p></p><p>LibTech trs har ju rocker mellan bindningarna? Hur påverkar detta stabiliteten och kantgreppet i höga farter?</p><p></p><p>Har ni några vettiga tips på freeride-bräda räddar ni min vinter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ADrunkPirate, post: 834458, member: 99822"] Är nu i köptagen för ny bräda men ju mer jag tittar runt detso mer förvirrad blir jag. Har åkt bräda i 14 år och är killen som kör fort i pisten och älskar att åka puder. En ren puderbräda är inget alternativ då kantgreppet och stabiliteten i pist får stryka för mkt på foten då. Är 185 cm och väger in på 80 pannor. Är då givetvis ute efter en freeride-bräda och dessa kryllar det ju inte av tyvärr. Är inte helt främmande för en freeride+freestylebräda om det är inte finns ngt annat. Burton har ju många freeride/all-roundbrädor, typ Malolon, Scherlock m.m. men de verkar vara aningen mjuka, flex 5. Har tänkt mig ngt runt flex 7. Där finns ju Burton T6 och T7 men tycker att det börjar kosta lite för mycket då (har tänkt mig ca 5000-6000 kr). Finns det andra alternativ? LibTech trs har ju rocker mellan bindningarna? Hur påverkar detta stabiliteten och kantgreppet i höga farter? Har ni några vettiga tips på freeride-bräda räddar ni min vinter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Freeridebräda - vettiga tips?
Tillbaka
Topp