Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides kvalité
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EricNorrlander" data-source="post: 324171" data-attributes="member: 62640"><p>Precis så har vi gjort, tagit bort sånt som vi inte bryr oss ett "drit" om. Telemark, studsmatta </p><p>t.ex. Funkar jättebra. Man slipper se alla trådar som man inte vill läsa.</p><p>Använder man dessutom "knappen" "Nya inlägg senaste dygnet" så kan man leva kvar i tjugonde </p><p>århundradet med bara "ras rena" storabergsdiskussioner. </p><p>Det är som sagt bara att välja bort. </p><p></p><p>Jag är ju lite äldre (tror jag) än de som "klagat" över att jibbingen tagit över i denna tråden, så </p><p>jag har passerat stadiet man går igenom efter tonåren och tills man blir "gubbe" (gubbe=30 så jag </p><p>är riktig gammgubbe med 40 då...) då man har så förbaskat mycket man ska hinna med att göra </p><p>medan man är barnfri och ung. Åka över hela jorden och prova alla möjliga saker... (been there </p><p>done that) Tro inte att "riktig" skidåkning bara handlar om största klippdroppen på häftigaste </p><p>skidorterna med de extremaste prylarna. Erkänn, alla här på FR gillar tuffa grejer oavsett ålder...</p><p>Alla "skryter" oavsett om de berättar om sin senaste resa till Whistler eller Engelberg eller när de </p><p>satte feetaste tricket i sin hemmabacke. Olika åldrar har olika nivåer på skrytet.</p><p></p><p>Men jag är jätteglad att FR har en sån bredd och att det finns både äldre och yngre på samma </p><p>forum. Skidåkningen utvecklas och om FR ska finnas kvar gissar jag att herrarna bakom FR måste </p><p>tillåta att utvecklingen går mot att merparten av trådar handlar om jibbing. Det är inte gratis att </p><p>driva FR, utan annonsörer så skulle det inte funka och annonsörerna gillar besökssiffror. Mycket </p><p>trafik ger mera klirr = FR blir kvar... Enkel ekvation.</p><p></p><p>Jag deltar sedan tio år på proffsfotograf forum i olika delar av världen och på några löste man </p><p>problem med för mycket amatörer i forumen med att man får betala en slant för att delta. Det är </p><p>väl drastiskt tycker jag, eftersom de forumen har självdött pga taskig trafik och då kan man inte </p><p>sälja de annonser man behöver för att överleva.</p><p>Det bästa är nog att man själv går in på "inställningar" och filtrerar bort det man vill slippa.</p><p></p><p>Att många har taskigt ordförråd, dålig netikett osv. det försvarar jag inte, utan det beklagar jag </p><p>också. Men fler moderatorer vore inte fel...det brukar hjälpa. Jeppenator som bor på forumet </p><p>kanske ställer upp ;-)</p><p></p><p>Jag hoppas att Fr blir kvar i den form det har men med bättre ordförråd och ödmjukhet inför </p><p>andra medlemmar och deras tillkortakommanden vare sig det är i skidbacken eller på </p><p>studsmattan.</p><p></p><p>mvh</p><p></p><p>Jörgen (Erics pappa) som tror att åtminstone den seriösa hälften av alla tonårsjibbare just nu </p><p>kommer att vara morgondagens "gnällmånsar" som tycker att det var bättre förr då man kunde </p><p>diskutera hur stålkanterna höll när man railade och vilket märke åkaren XX har på sin hjälm etc i </p><p>fred utan att störas av de som diskuterar det som är inne då om 5-10 år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EricNorrlander, post: 324171, member: 62640"] Precis så har vi gjort, tagit bort sånt som vi inte bryr oss ett "drit" om. Telemark, studsmatta t.ex. Funkar jättebra. Man slipper se alla trådar som man inte vill läsa. Använder man dessutom "knappen" "Nya inlägg senaste dygnet" så kan man leva kvar i tjugonde århundradet med bara "ras rena" storabergsdiskussioner. Det är som sagt bara att välja bort. Jag är ju lite äldre (tror jag) än de som "klagat" över att jibbingen tagit över i denna tråden, så jag har passerat stadiet man går igenom efter tonåren och tills man blir "gubbe" (gubbe=30 så jag är riktig gammgubbe med 40 då...) då man har så förbaskat mycket man ska hinna med att göra medan man är barnfri och ung. Åka över hela jorden och prova alla möjliga saker... (been there done that) Tro inte att "riktig" skidåkning bara handlar om största klippdroppen på häftigaste skidorterna med de extremaste prylarna. Erkänn, alla här på FR gillar tuffa grejer oavsett ålder... Alla "skryter" oavsett om de berättar om sin senaste resa till Whistler eller Engelberg eller när de satte feetaste tricket i sin hemmabacke. Olika åldrar har olika nivåer på skrytet. Men jag är jätteglad att FR har en sån bredd och att det finns både äldre och yngre på samma forum. Skidåkningen utvecklas och om FR ska finnas kvar gissar jag att herrarna bakom FR måste tillåta att utvecklingen går mot att merparten av trådar handlar om jibbing. Det är inte gratis att driva FR, utan annonsörer så skulle det inte funka och annonsörerna gillar besökssiffror. Mycket trafik ger mera klirr = FR blir kvar... Enkel ekvation. Jag deltar sedan tio år på proffsfotograf forum i olika delar av världen och på några löste man problem med för mycket amatörer i forumen med att man får betala en slant för att delta. Det är väl drastiskt tycker jag, eftersom de forumen har självdött pga taskig trafik och då kan man inte sälja de annonser man behöver för att överleva. Det bästa är nog att man själv går in på "inställningar" och filtrerar bort det man vill slippa. Att många har taskigt ordförråd, dålig netikett osv. det försvarar jag inte, utan det beklagar jag också. Men fler moderatorer vore inte fel...det brukar hjälpa. Jeppenator som bor på forumet kanske ställer upp ;-) Jag hoppas att Fr blir kvar i den form det har men med bättre ordförråd och ödmjukhet inför andra medlemmar och deras tillkortakommanden vare sig det är i skidbacken eller på studsmattan. mvh Jörgen (Erics pappa) som tror att åtminstone den seriösa hälften av alla tonårsjibbare just nu kommer att vara morgondagens "gnällmånsar" som tycker att det var bättre förr då man kunde diskutera hur stålkanterna höll när man railade och vilket märke åkaren XX har på sin hjälm etc i fred utan att störas av de som diskuterar det som är inne då om 5-10 år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides kvalité
Tillbaka
Topp