Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides kvalité
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 328225" data-attributes="member: 13390"><p>Havreboll kanske har satt den utan att veta om det. Han sammanfattar ju allt som jag intresserar mig av med bara ett par meningar. Addera skidorter och lokalt klimat / snösituation så har ni en komplett bild av mitt skidintresse. </p><p></p><p>På freerides "storhetstid" (nivåmässigt) kan jag tänka mig att omkring 95% av alla användare just klättrade till offpist-åk. Eller iaf snackade som om dom gjorde det, vilket i den virtuella världen är precis samma sak... </p><p></p><p>Spadar är ju sjukt centralt för skråen. Den perfekta spaden har ju inte tillverkats ännu, så det är ju tvunget att diskutera igenom saken ordentligt. När jag ligger under och inväntar räddning skulle jag ju inte vilja ha Havreboll där ovanför irrandes med sin JULA-spade iaf, det är en sak som är säker... </p><p></p><p>Hårdheten på skidor är massivt intressant och såklart dunderviktigt. Hur kan man över huvudtaget överväga att inte intressera sig för ett så livsavgörande och övermonumentalt berörande ämne? Oförklarligt. Killen måste ju ha tappat det. </p><p></p><p>Och du Havreboll: Vakna och inse att utrustningen spelar en enorm roll för hur du åker. Det gäller alla. Så är det bara, det finns inget utrymme för diskussion. Jag tvivlar till exempel på att Bode hade hävdat sig lika bra om han hade åkt på tillplattade engångsmuggar med sockiplast-pjäxor. Han är ju iofs säker... men sockiplast.. näe va!? Det är ju sjukt sliddrigt. Nej, jag tror att han åker bättre på sina omsorgsfullt handbyggda Head med tilhörande raceplugs ändå.</p><p></p><p></p><p>Jibbing må bestå 50 % style 30 % attityd och 20 % åkning, men på nåt sätt lyckas ju en del få in minst 80% ren och skär dumhet också, vilken iofs är en beundransvärd bedrift i sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 328225, member: 13390"] Havreboll kanske har satt den utan att veta om det. Han sammanfattar ju allt som jag intresserar mig av med bara ett par meningar. Addera skidorter och lokalt klimat / snösituation så har ni en komplett bild av mitt skidintresse. På freerides "storhetstid" (nivåmässigt) kan jag tänka mig att omkring 95% av alla användare just klättrade till offpist-åk. Eller iaf snackade som om dom gjorde det, vilket i den virtuella världen är precis samma sak... Spadar är ju sjukt centralt för skråen. Den perfekta spaden har ju inte tillverkats ännu, så det är ju tvunget att diskutera igenom saken ordentligt. När jag ligger under och inväntar räddning skulle jag ju inte vilja ha Havreboll där ovanför irrandes med sin JULA-spade iaf, det är en sak som är säker... Hårdheten på skidor är massivt intressant och såklart dunderviktigt. Hur kan man över huvudtaget överväga att inte intressera sig för ett så livsavgörande och övermonumentalt berörande ämne? Oförklarligt. Killen måste ju ha tappat det. Och du Havreboll: Vakna och inse att utrustningen spelar en enorm roll för hur du åker. Det gäller alla. Så är det bara, det finns inget utrymme för diskussion. Jag tvivlar till exempel på att Bode hade hävdat sig lika bra om han hade åkt på tillplattade engångsmuggar med sockiplast-pjäxor. Han är ju iofs säker... men sockiplast.. näe va!? Det är ju sjukt sliddrigt. Nej, jag tror att han åker bättre på sina omsorgsfullt handbyggda Head med tilhörande raceplugs ändå. Jibbing må bestå 50 % style 30 % attityd och 20 % åkning, men på nåt sätt lyckas ju en del få in minst 80% ren och skär dumhet också, vilken iofs är en beundransvärd bedrift i sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides kvalité
Tillbaka
Topp