Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Freerides Officiella Matte och Fysik Tråd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 382342" data-attributes="member: 57206"><p>Kan passa på med lite Fysik också. Lite om Energi här då:</p><p>Jag skjuter en låda som väger 80 kg med konstant hastighet över ett 14 meter långt golv med 250 N.</p><p></p><p>a) Beräkna Friktionskofficienten µ.</p><p>b)Hur stort arbete utför jag?</p><p>c) Om jag har en effekt på 166 Watt hur lång tid tog det då för mig att skjuta lådan?</p><p></p><p>OBS: Drog bara ihop ngt så siffrorna kanske är lite orealistiska och inte speciellt svårt för dom som är insatta heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 382342, member: 57206"] Kan passa på med lite Fysik också. Lite om Energi här då: Jag skjuter en låda som väger 80 kg med konstant hastighet över ett 14 meter långt golv med 250 N. a) Beräkna Friktionskofficienten µ. b)Hur stort arbete utför jag? c) Om jag har en effekt på 166 Watt hur lång tid tog det då för mig att skjuta lådan? OBS: Drog bara ihop ngt så siffrorna kanske är lite orealistiska och inte speciellt svårt för dom som är insatta heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Freerides Officiella Matte och Fysik Tråd.
Tillbaka
Topp