Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides undergång? gör något åt det då...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 342257" data-attributes="member: 29149"><p>Efter lite funderingar och en halvtimmes sökande bland gamla trådar så inbillar jag mig att jag har två förslag som skulle kunna vara av intresse.</p><p></p><p><strong>1</strong> Jag tror inte på åldersgräns av ekonomiska skäl. Därför är istället mitt förslag att det införs en färgkodning. Användarnamnet (och eventuellt även forum-inläggs-texten) för de som är föslagsvis <strong>under 18 år</strong> skulle kunna vara i en <strong>annan färg</strong> än de som är äldre. Jag tror absolut inte att alla som är över 18 alltid beter sig bättre men det skulle i alla fall kunna bidra till att lättare sålla bland vilka trådar som kan vara intressanta för just dig.</p><p></p><p><strong>2</strong> Dela upp forumet ytterliggare än gång. Behåll gärna de nuvarande kategorierna men gör ett tillägg. När man lägger in en ny tråd så har man möjligheten att kryssa i en ruta (radiobox kanske det heter, vet ej säkert) för att <strong>välja endast seriösa svar</strong>. Om en annan användare sedan lägger in skitinlägg i tråden så är det lättare att motivera borttagning av skitinläggen eller t o m banning av den användaren.</p><p></p><p>Givetvis är det kul med de oseriösa inläggen ibland men dessa två förslag skulle möjliggöra att snabbare sålla bland inläggen i ett forum om t ex skidval. Man kan snabbt se om den som rekommenderar en viss skida kanske är i en lite annan "åldersklass" än en själv och det blir också lättare att kräva ordning i tråden om man redan bett om det från början.</p><p></p><p>Då skulle man också kunna dela upp de forumtrådar som visas på framsidan så att man har möjlighet att se senaste inlägg i "seriösa forum" respektive senaste inlägg i "oseriösa forum".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 342257, member: 29149"] Efter lite funderingar och en halvtimmes sökande bland gamla trådar så inbillar jag mig att jag har två förslag som skulle kunna vara av intresse. [b]1[/b] Jag tror inte på åldersgräns av ekonomiska skäl. Därför är istället mitt förslag att det införs en färgkodning. Användarnamnet (och eventuellt även forum-inläggs-texten) för de som är föslagsvis [b]under 18 år[/b] skulle kunna vara i en [b]annan färg[/b] än de som är äldre. Jag tror absolut inte att alla som är över 18 alltid beter sig bättre men det skulle i alla fall kunna bidra till att lättare sålla bland vilka trådar som kan vara intressanta för just dig. [b]2[/b] Dela upp forumet ytterliggare än gång. Behåll gärna de nuvarande kategorierna men gör ett tillägg. När man lägger in en ny tråd så har man möjligheten att kryssa i en ruta (radiobox kanske det heter, vet ej säkert) för att [b]välja endast seriösa svar[/b]. Om en annan användare sedan lägger in skitinlägg i tråden så är det lättare att motivera borttagning av skitinläggen eller t o m banning av den användaren. Givetvis är det kul med de oseriösa inläggen ibland men dessa två förslag skulle möjliggöra att snabbare sålla bland inläggen i ett forum om t ex skidval. Man kan snabbt se om den som rekommenderar en viss skida kanske är i en lite annan "åldersklass" än en själv och det blir också lättare att kräva ordning i tråden om man redan bett om det från början. Då skulle man också kunna dela upp de forumtrådar som visas på framsidan så att man har möjlighet att se senaste inlägg i "seriösa forum" respektive senaste inlägg i "oseriösa forum". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freerides undergång? gör något åt det då...
Tillbaka
Topp