Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Freestyle-åkare = bättre än jibbers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H-T" data-source="post: 276408"><p>först hade jag tänkt svara på Ewasx påstående om höjden av andreas håtveit i war. han hoppar verkligen inte 21 meter. han hoppar ungefär 12,5 meter. jacob wester satte nytt världsrekord i år med ungefär 13 meter om jag minns rätt. så 21 meter är bullshit.</p><p></p><p>men om man säger att freestyleåkare är dåliga så skulle man ju kunna ifrågasätta hela den "nya" trenden i jibbing? spin-to-win mentaliteten är värre än någonsin på tävlingar och om ni säger att man är grym om man sätter en switch 12a eller en dubbelvolt så borde man ju antagligen var ännu bättre om man drar 3 volter med massa rotationsvarv. eller?</p><p></p><p>skulle vilja se Ewasx om du ens vågar dra 1 volt på ett freestyle-hopp. tror inte du ens skulle våga hoppa. så kom inte o var så kaxig för att du satt 270 upp o 270 av på kungsbergets überbreda box som alla snurrar sönder på.</p><p></p><p>jag säger inte att freestyle är koolt eller snyggt, det tycker jag inte, men dom är galna o dom gör fetare saker än jibbare. men som sagt, jag tycker det är klart fulare än en switch 1080 som jag i vanliga fall inte ens gillar.</p><p></p><p>ärtor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H-T, post: 276408"] först hade jag tänkt svara på Ewasx påstående om höjden av andreas håtveit i war. han hoppar verkligen inte 21 meter. han hoppar ungefär 12,5 meter. jacob wester satte nytt världsrekord i år med ungefär 13 meter om jag minns rätt. så 21 meter är bullshit. men om man säger att freestyleåkare är dåliga så skulle man ju kunna ifrågasätta hela den "nya" trenden i jibbing? spin-to-win mentaliteten är värre än någonsin på tävlingar och om ni säger att man är grym om man sätter en switch 12a eller en dubbelvolt så borde man ju antagligen var ännu bättre om man drar 3 volter med massa rotationsvarv. eller? skulle vilja se Ewasx om du ens vågar dra 1 volt på ett freestyle-hopp. tror inte du ens skulle våga hoppa. så kom inte o var så kaxig för att du satt 270 upp o 270 av på kungsbergets überbreda box som alla snurrar sönder på. jag säger inte att freestyle är koolt eller snyggt, det tycker jag inte, men dom är galna o dom gör fetare saker än jibbare. men som sagt, jag tycker det är klart fulare än en switch 1080 som jag i vanliga fall inte ens gillar. ärtor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Freestyle-åkare = bättre än jibbers
Tillbaka
Topp