Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fri Flyt Ski Flex Index - en oversikt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arildGFB" data-source="post: 919133" data-attributes="member: 64611"><p>Nei, det betyr ikke at Renegade er så sykt myk, men gitt lengden, som er 196, blir det "lettere" for maskinen som bøyer å bøye (hmmmmmm..), det får en slags hevarmeffekt (eng: "lever"), så det betyr at readout fra maskinen vil gi et lavere flextall. Det er ikke i forhold til kategori, men ettersom 186, som er konstruert nøyaktig likt som 196, har høyere flextall enn 196, sier det seg selv at man ikke kan stole 100% på flextallene. </p><p></p><p>For meg personlig er flex kun én faktor, men jeg liker stivere og rettere ski, og vil såklart da ha et øye på sidecut og flex, uten at flexen alene kan overbevise meg om noe som helst.</p><p></p><p>Mothership og Kuro ble testet i 08/09, mener jeg å huske, så når jeg får fatt i tallene kommer de inn i tråden.</p><p></p><p>For ordens skyld kan jeg ikke ta imot ønsker om hvilke ski som skal testes for flex, da jeg ikke har tilgang på maskin eller for den saks skyld skiene som skal flextestes (om det fantes tvil).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arildGFB, post: 919133, member: 64611"] Nei, det betyr ikke at Renegade er så sykt myk, men gitt lengden, som er 196, blir det "lettere" for maskinen som bøyer å bøye (hmmmmmm..), det får en slags hevarmeffekt (eng: "lever"), så det betyr at readout fra maskinen vil gi et lavere flextall. Det er ikke i forhold til kategori, men ettersom 186, som er konstruert nøyaktig likt som 196, har høyere flextall enn 196, sier det seg selv at man ikke kan stole 100% på flextallene. For meg personlig er flex kun én faktor, men jeg liker stivere og rettere ski, og vil såklart da ha et øye på sidecut og flex, uten at flexen alene kan overbevise meg om noe som helst. Mothership og Kuro ble testet i 08/09, mener jeg å huske, så når jeg får fatt i tallene kommer de inn i tråden. For ordens skyld kan jeg ikke ta imot ønsker om hvilke ski som skal testes for flex, da jeg ikke har tilgang på maskin eller for den saks skyld skiene som skal flextestes (om det fantes tvil). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fri Flyt Ski Flex Index - en oversikt
Tillbaka
Topp