Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Superpark" data-source="post: 255692" data-attributes="member: 68210"><p>Jag håller inte med Doughboy alls.. </p><p></p><p>Enda anledning till att du skulle vilja ha en mjuk bräda är att du år dålig och behöver ngt som kompenserar alltså räddar dig när du landar fel osv.. du kan göra allt med en hård bräda som du kan med en mjuk dock fördelarna med en hård bräda är att du har en helt annan respons, du har bättre pop osv..</p><p></p><p>du styr den lyder till skillnad från mjuka brädor som tenderar att bete sig som slappa 14-åringar ifrån borlänge...</p><p></p><p></p><p>men smaken är ju som vi alla vet...</p><p></p><p>personligen kör jag just nu på en mjuuuk forum PL -158 och hård CstmX 164, men då jag aldrig blir begränsad av min CstmX så tenderar jag att bara använda den, även i parken.. </p><p></p><p>är 185 våger 88(muskler) och kör hyfsat aggresivt när jag vill...</p><p></p><p>lycka till!</p><p></p><p>ps. det finns inget rätt svar! pröva dig fram ooch kör på det du gillar själv...</p><p></p><p>Peace bro!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Superpark, post: 255692, member: 68210"] Jag håller inte med Doughboy alls.. Enda anledning till att du skulle vilja ha en mjuk bräda är att du år dålig och behöver ngt som kompenserar alltså räddar dig när du landar fel osv.. du kan göra allt med en hård bräda som du kan med en mjuk dock fördelarna med en hård bräda är att du har en helt annan respons, du har bättre pop osv.. du styr den lyder till skillnad från mjuka brädor som tenderar att bete sig som slappa 14-åringar ifrån borlänge... men smaken är ju som vi alla vet... personligen kör jag just nu på en mjuuuk forum PL -158 och hård CstmX 164, men då jag aldrig blir begränsad av min CstmX så tenderar jag att bara använda den, även i parken.. är 185 våger 88(muskler) och kör hyfsat aggresivt när jag vill... lycka till! ps. det finns inget rätt svar! pröva dig fram ooch kör på det du gillar själv... Peace bro! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Tillbaka
Topp