Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DanielFurberg" data-source="post: 255957" data-attributes="member: 28606"><p>Hasse trodde du tävlade i alpint...</p><p></p><p>Det beror väldigt mycket på både snöförhållandena och åkstil. En mjuk bräda flyter upp lättare i puder och är mer förlåtande, vilket gör det lättare även för riktigt duktiga åkare. Framförallt är det lättare att ta puderlandningar med en bräda med lite mjukare nos, då du får ett mindre kast framåt i landningen. En mjuk bräda har även mindre tendens till att skära fast. Men så fort det är lite uppkört eller hårt så behöver man en lite hårdare bräda som ger lite mer respons. Hur hård beror på hur tung du är och hur aggressivt du kör samt egen smak.</p><p></p><p>Själv är jag 185cm/85 kg och åker minst 100 dagar per år. Kör på Rad Air Tanker, mestadels en 172:a men en 182:a på dom riktigt bra dagarna. Dom är ganska så hårda så hade jag fått välja så skulle de få bli lite mjukare i nosen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DanielFurberg, post: 255957, member: 28606"] Hasse trodde du tävlade i alpint... Det beror väldigt mycket på både snöförhållandena och åkstil. En mjuk bräda flyter upp lättare i puder och är mer förlåtande, vilket gör det lättare även för riktigt duktiga åkare. Framförallt är det lättare att ta puderlandningar med en bräda med lite mjukare nos, då du får ett mindre kast framåt i landningen. En mjuk bräda har även mindre tendens till att skära fast. Men så fort det är lite uppkört eller hårt så behöver man en lite hårdare bräda som ger lite mer respons. Hur hård beror på hur tung du är och hur aggressivt du kör samt egen smak. Själv är jag 185cm/85 kg och åker minst 100 dagar per år. Kör på Rad Air Tanker, mestadels en 172:a men en 182:a på dom riktigt bra dagarna. Dom är ganska så hårda så hade jag fått välja så skulle de få bli lite mjukare i nosen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Tillbaka
Topp