Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 260687" data-attributes="member: 59533"><p>Ska du ha den enbart till offpist skulle jag vilja ha 166. Jag funderar starkt på en manolo själv och jag är har samma mått som dig. Gillar du att kunna stå brett utan att behöva bakmontera som en tok dessutom så är 166 rätt. KANSKE skulle typ 164 varit perfekt men i valet mellan 162 och 166 måste 166 ändå bli vinnaren. Detta beror lite på din åkstil dock. Jag har på min bräda problemet att nosen vill vika undan när det går för fort och hårt i svängarna. Jag har kommit fram till att jag hellre tar en längre och hård bräda än en mer behändig kort och mjuk. I pudret tar egenskaperna upp varandra tack vare att den hårdare är längre men i pist och uppkört är en hård att föredra före en mjuk. </p><p></p><p>Jag är i Whistler där lössnö är vardag, men ärligt talat ska du åka i norden kanske man ska resonera lite annorlunda. Du nämner trots allt "allround" och med tanke på brädans uppbyggnad med större nose än tail kan 162 räcka för dig även om redan du har en bräda som "bara" är 6cm kortare.</p><p></p><p>Smaksak, men ärligt talat köp den längre ;D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 260687, member: 59533"] Ska du ha den enbart till offpist skulle jag vilja ha 166. Jag funderar starkt på en manolo själv och jag är har samma mått som dig. Gillar du att kunna stå brett utan att behöva bakmontera som en tok dessutom så är 166 rätt. KANSKE skulle typ 164 varit perfekt men i valet mellan 162 och 166 måste 166 ändå bli vinnaren. Detta beror lite på din åkstil dock. Jag har på min bräda problemet att nosen vill vika undan när det går för fort och hårt i svängarna. Jag har kommit fram till att jag hellre tar en längre och hård bräda än en mer behändig kort och mjuk. I pudret tar egenskaperna upp varandra tack vare att den hårdare är längre men i pist och uppkört är en hård att föredra före en mjuk. Jag är i Whistler där lössnö är vardag, men ärligt talat ska du åka i norden kanske man ska resonera lite annorlunda. Du nämner trots allt "allround" och med tanke på brädans uppbyggnad med större nose än tail kan 162 räcka för dig även om redan du har en bräda som "bara" är 6cm kortare. Smaksak, men ärligt talat köp den längre ;D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Friåkningsbräda, mjuk eller hård?
Tillbaka
Topp