Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Friåkningspjäxor till långa och smala fötter med extremt låga vrister
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="excellentswordfight" data-source="post: 981324" data-attributes="member: 112833"><p>Min fot är 285mm lång och 95mm bred, även jag är väldigt låg över vristen och har smala vader. Kör nu på ett par Full Tilt First Chair i 28.0 <a href="https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2012/full-tilt/first-chair.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2012/full-tilt/first-chair.html</a> kör med formjuten conformable sula och extra padding runt hälsenan för bättre hälgrepp, bakade utan tåhätta. Kört med detta i två år nu och har funkat perfekt! Första säsongen med dom hade jag väl runt 90skiddagar utan några fot/ben/pjäx problem. Är som att sätta ner foten i gips, dock så ligger alla spännen på max nu efter nån säsong så får väl börja korta ner vajrarna snart. Även provat dalbello il moro och får nog säga att de passade bättre out of the box, kändes som att det var lättare att spänna dom tight också, speciellt över vristen, fick dock tag i ett par first chair för 3000kr så fick bli dom ändå.</p><p></p><p>Hur som med lite boot fitting så kan nog ett par Full Tilt funka, annars tycker jag dalbello verkar funka väldigt bra till lågvolyms fötter så kolla in dessa. Jag kollade dock bara på 3dels pjäxor när jag letade så finns säkert tvådelade pjäxor som också skulle funka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="excellentswordfight, post: 981324, member: 112833"] Min fot är 285mm lång och 95mm bred, även jag är väldigt låg över vristen och har smala vader. Kör nu på ett par Full Tilt First Chair i 28.0 [URL]https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2012/full-tilt/first-chair.html[/URL] kör med formjuten conformable sula och extra padding runt hälsenan för bättre hälgrepp, bakade utan tåhätta. Kört med detta i två år nu och har funkat perfekt! Första säsongen med dom hade jag väl runt 90skiddagar utan några fot/ben/pjäx problem. Är som att sätta ner foten i gips, dock så ligger alla spännen på max nu efter nån säsong så får väl börja korta ner vajrarna snart. Även provat dalbello il moro och får nog säga att de passade bättre out of the box, kändes som att det var lättare att spänna dom tight också, speciellt över vristen, fick dock tag i ett par first chair för 3000kr så fick bli dom ändå. Hur som med lite boot fitting så kan nog ett par Full Tilt funka, annars tycker jag dalbello verkar funka väldigt bra till lågvolyms fötter så kolla in dessa. Jag kollade dock bara på 3dels pjäxor när jag letade så finns säkert tvådelade pjäxor som också skulle funka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Friåkningspjäxor till långa och smala fötter med extremt låga vrister
Tillbaka
Topp