Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Friår till alla!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Torva" data-source="post: 23700" data-attributes="member: 28642"><p>Förlåt en okunnig, men intresserad stackare. Är det inte skattepengar som ska bekosta en massa människors jättesemester? A-kassan, är inte det skattepengar? Är det inte då bättre att man kanske får gå i pension ett år tidigare? OK, för den enskilde individen så är det klart att det vore skoj med ett friår, åka skidor, umgås med sina barn (om man har nåra), resa, osv. Men från samhällets perspektiv så tycker jag det låter lite märkligt. </p><p></p><p>Arbeten som inte kräver nån utblidning (mer eller mindre) är väl kanske realistiskt genomförbart att ha friår på, men yrkesgrupper som det inte dräller av arbetslösa i (arbetsterapeuter tex, vad jag vet) kan ju ha svårt att hitta nån som kan ersätta. Ska inte de få något friår då? Fast de betalar skatt och är goda medborgare och röstade på miljöpartiet? Då blir det ju orättvist liksom... </p><p></p><p>Klart jag vill ha ledigt, men jag tycker inte att det ska ske på alla andras bekostnad...</p><p></p><p>/Tove</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Torva, post: 23700, member: 28642"] Förlåt en okunnig, men intresserad stackare. Är det inte skattepengar som ska bekosta en massa människors jättesemester? A-kassan, är inte det skattepengar? Är det inte då bättre att man kanske får gå i pension ett år tidigare? OK, för den enskilde individen så är det klart att det vore skoj med ett friår, åka skidor, umgås med sina barn (om man har nåra), resa, osv. Men från samhällets perspektiv så tycker jag det låter lite märkligt. Arbeten som inte kräver nån utblidning (mer eller mindre) är väl kanske realistiskt genomförbart att ha friår på, men yrkesgrupper som det inte dräller av arbetslösa i (arbetsterapeuter tex, vad jag vet) kan ju ha svårt att hitta nån som kan ersätta. Ska inte de få något friår då? Fast de betalar skatt och är goda medborgare och röstade på miljöpartiet? Då blir det ju orättvist liksom... Klart jag vill ha ledigt, men jag tycker inte att det ska ske på alla andras bekostnad... /Tove [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Friår till alla!
Tillbaka
Topp