Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Friår till alla!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus76" data-source="post: 23702" data-attributes="member: 14035"><p>Klart att det kommer bli problem. Och även om det kanske inte är en stor kostnad för staten, då en arbetslös (som är en "kostnad" för A-kassan) måste ta den lediges plats, så kommer det däremot att kosta företagen multum. Detta eftersom den med A-kassa troligtvis behöver någon form av inskolningsperiod, oavsett vilket yrke vi pratar om.</p><p></p><p></p><p>Självklart kommer inte alla kunna utnyttja det här, även om de "röstade på miljöpartiet". Men livet är inte alltid rättvist. Tyvärr kommer jag knappast kunna utnyttja det här. Men jag gillar tanken! Känns schysst att kunna vara ledig ett år och åka skidor utan att fuska med a-kassan eller "söka jobb i Frankrike".</p><p></p><p>Jag är å andra sidan kanske mer visonär än realist...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus76, post: 23702, member: 14035"] Klart att det kommer bli problem. Och även om det kanske inte är en stor kostnad för staten, då en arbetslös (som är en "kostnad" för A-kassan) måste ta den lediges plats, så kommer det däremot att kosta företagen multum. Detta eftersom den med A-kassa troligtvis behöver någon form av inskolningsperiod, oavsett vilket yrke vi pratar om. Självklart kommer inte alla kunna utnyttja det här, även om de "röstade på miljöpartiet". Men livet är inte alltid rättvist. Tyvärr kommer jag knappast kunna utnyttja det här. Men jag gillar tanken! Känns schysst att kunna vara ledig ett år och åka skidor utan att fuska med a-kassan eller "söka jobb i Frankrike". Jag är å andra sidan kanske mer visonär än realist... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Friår till alla!
Tillbaka
Topp