Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fritschi freeride eller Alpine trekker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 26729" data-attributes="member: 13390"><p>Alpine Trekker + vanlig bindning är såklart mycket tyngre att gå med. Har de som du tänker tura med Diamir kan det bli lite tungt att hänga på. </p><p>Det går dock alldeles utmärkt att gå även med Alpine Trekker om man bara håller sitt eget tempo eller går med andra som har Secura eller AT. Det blir lite brytigare att skråa, men det funkar. </p><p></p><p>Om man går på lite längre turer med mycket upp, ner och flacka partier blir det jobbigt med insats. Dels att det är tyngre såklart, men också att det är lite meckigt att ta på och av. </p><p>Jag har dock mest använt insatsbindningen för att hika sluttningar upp till åk som sett trevliga ut. </p><p></p><p>En del hävdar att Secura Fix och Alpine Trekker är oanvändbara pga att de ramlar ur bindingen när man skråar. Oavsett hur hårt man ställer bindningen. Det har jag aldrig råkat ut för trots att jag ibland, för att testa, pressat på riktigt hårt. Antagligen kommer de problemen om man använder bindingar med korta "vingar" på framdelen. Typ andra än Salomon. Jag har kört med S900.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 26729, member: 13390"] Alpine Trekker + vanlig bindning är såklart mycket tyngre att gå med. Har de som du tänker tura med Diamir kan det bli lite tungt att hänga på. Det går dock alldeles utmärkt att gå även med Alpine Trekker om man bara håller sitt eget tempo eller går med andra som har Secura eller AT. Det blir lite brytigare att skråa, men det funkar. Om man går på lite längre turer med mycket upp, ner och flacka partier blir det jobbigt med insats. Dels att det är tyngre såklart, men också att det är lite meckigt att ta på och av. Jag har dock mest använt insatsbindningen för att hika sluttningar upp till åk som sett trevliga ut. En del hävdar att Secura Fix och Alpine Trekker är oanvändbara pga att de ramlar ur bindingen när man skråar. Oavsett hur hårt man ställer bindningen. Det har jag aldrig råkat ut för trots att jag ibland, för att testa, pressat på riktigt hårt. Antagligen kommer de problemen om man använder bindingar med korta "vingar" på framdelen. Typ andra än Salomon. Jag har kört med S900. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fritschi freeride eller Alpine trekker
Tillbaka
Topp