Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Frontier 80 eller opinion 108/98
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederJacobsson" data-source="post: 1097502" data-attributes="member: 164900"><p>Blir väl ett sånt där dumt inlägg men försöker få fram min fundering för val av nya skidor.</p><p>sista 8 åren nött på med några standard pistskidor, dom har tagit mig nerför berget men inte så mycket mer.</p><p>I helgen så hyrde jag ett par Frontier 80 och det var verkligen natt och dag skillnad. kände verkligen hur kassa mina gamla skidor var. helsike vad Frontier skönt på ut ur svängarna. Det var nog det roligaste jag åkt på många år. dom kändes jäkla stabila fast jag tryckte på rätt bra.</p><p></p><p>Är nog en medelåkare. aldrig åkt offpist så det är pist som gäller än så länge, pist med nån några dm nysnö borde inte vara nåt problem med frontiern eller? det jag vill ha är en kul skida som utmanar men är stabil och att den funkar bra även på eftermiddagen då det är uppkört eller isiga pister eller snömodd. tolkar att frontiern är bra för det men blir fundersam då även opinion 108 är en skida som har dom egenskaperna fast den är först tänkt mer mot offpist om jag tolkar rätt. den är ju bredare. är opinion 98 mer liknade frontier 80?, stor skillnad med bredare skida?</p><p></p><p>Gissar att testa är det enda riktiga, läser och tittar jag på filmerna så är alla skidor lika bra på allting typ. </p><p></p><p>är ju rätt mycket pengar så går det få nåt slags tips på dessa två vore jag tacksam. inte haft möjlighet att hyra opinion skidan än, ska till åre v11 så kanske bra och vänta tills dess. nån som har testat dessa två och förstår min fundering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederJacobsson, post: 1097502, member: 164900"] Blir väl ett sånt där dumt inlägg men försöker få fram min fundering för val av nya skidor. sista 8 åren nött på med några standard pistskidor, dom har tagit mig nerför berget men inte så mycket mer. I helgen så hyrde jag ett par Frontier 80 och det var verkligen natt och dag skillnad. kände verkligen hur kassa mina gamla skidor var. helsike vad Frontier skönt på ut ur svängarna. Det var nog det roligaste jag åkt på många år. dom kändes jäkla stabila fast jag tryckte på rätt bra. Är nog en medelåkare. aldrig åkt offpist så det är pist som gäller än så länge, pist med nån några dm nysnö borde inte vara nåt problem med frontiern eller? det jag vill ha är en kul skida som utmanar men är stabil och att den funkar bra även på eftermiddagen då det är uppkört eller isiga pister eller snömodd. tolkar att frontiern är bra för det men blir fundersam då även opinion 108 är en skida som har dom egenskaperna fast den är först tänkt mer mot offpist om jag tolkar rätt. den är ju bredare. är opinion 98 mer liknade frontier 80?, stor skillnad med bredare skida? Gissar att testa är det enda riktiga, läser och tittar jag på filmerna så är alla skidor lika bra på allting typ. är ju rätt mycket pengar så går det få nåt slags tips på dessa två vore jag tacksam. inte haft möjlighet att hyra opinion skidan än, ska till åre v11 så kanske bra och vänta tills dess. nån som har testat dessa två och förstår min fundering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Frontier 80 eller opinion 108/98
Tillbaka
Topp