Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Fruktansvärt ont av hyrpjäxor, behöver Er hjälp ikväll!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyperkub" data-source="post: 1052236" data-attributes="member: 132409"><p>Både min fru och min dotter har samma problem med stora muskulösa vader. Vad du beskriver är en klassiker för vältränade tjejer. På tjejer sitter vadmuskeln lägre än killar. Med pjäxan rätt storlek för foten har man inte plats för vaden. Och så går man upp i storleken.....vaden har plats men nu kan foten röra sig. Ont l båda fall.</p><p></p><p>Utgångspunkten är att pjäxan måste vara rätt storlek för foten. Det är lättare att göra nägot för vaden än att göra botten delen av pjäxsn mindre.</p><p></p><p>Sedan finns där några modeller som är anpassad för precis detta problem. Min fru har Head Dream Thang 10. Den har en speciell konstruerade innersko med tunga bak och fram. Då kan den expandera och ger plats till en stor vadmuskel. Jag vet inte om denna modell är aktuell längre men kolla modellen på webben och titta på konstruktionen. Min dotter har en Lange WC Short Cuff. Den är ju en hård tävlingspjäxa som kanske inte passa dig men budskapet är att det finns modeller som lösa problemet. Överdelen är traditionellt men hela pjäxan är kortare (topp till botten) och sitter lägre på benet. Det gör att hon kan knäppa upp en pjäxa av rätt storlek utan att vadmuskeln får ont.</p><p></p><p>Det finns lösningar! Går till en bra sportaffär med en bootfitter som kan sin sak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyperkub, post: 1052236, member: 132409"] Både min fru och min dotter har samma problem med stora muskulösa vader. Vad du beskriver är en klassiker för vältränade tjejer. På tjejer sitter vadmuskeln lägre än killar. Med pjäxan rätt storlek för foten har man inte plats för vaden. Och så går man upp i storleken.....vaden har plats men nu kan foten röra sig. Ont l båda fall. Utgångspunkten är att pjäxan måste vara rätt storlek för foten. Det är lättare att göra nägot för vaden än att göra botten delen av pjäxsn mindre. Sedan finns där några modeller som är anpassad för precis detta problem. Min fru har Head Dream Thang 10. Den har en speciell konstruerade innersko med tunga bak och fram. Då kan den expandera och ger plats till en stor vadmuskel. Jag vet inte om denna modell är aktuell längre men kolla modellen på webben och titta på konstruktionen. Min dotter har en Lange WC Short Cuff. Den är ju en hård tävlingspjäxa som kanske inte passa dig men budskapet är att det finns modeller som lösa problemet. Överdelen är traditionellt men hela pjäxan är kortare (topp till botten) och sitter lägre på benet. Det gör att hon kan knäppa upp en pjäxa av rätt storlek utan att vadmuskeln får ont. Det finns lösningar! Går till en bra sportaffär med en bootfitter som kan sin sak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Fruktansvärt ont av hyrpjäxor, behöver Er hjälp ikväll!
Tillbaka
Topp