Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna fötter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1277428" data-attributes="member: 12152"><p>Jag kör också Lenz billigaste variant. Den är kanske inte helt hundra i passform över tårna vid elementet, men i övrigt är den riktigt bra och man vänjer sig snabbt vid elementet vid tårna. Det som ger en något störig passform är att det är element även på översidan av tårna, men det är också det som gör att jag tycker Lenz presterar bäst av alla värmelösningar jag har testat genom åren. När det gäller värmestrumpor vs klassiska värmesulor tycker jag att en av de största fördelarna med strumpor är att de håller batteriet varmt. Batteriet sitter mot benet innanför byxorna och hålls därför i lagom temp även i riktigt kallt väder. Med värmesulor får man problemet att batteriet levererar som sämst när det behövs som mest. </p><p></p><p>Sen är det såklart en jättefördel också att det är lätt att flytta värmefunktionen mellan olika skor och pjäxor. Som nämnts ovan är det kanon att använda även i längdskor eller på jaktpasset, eller när man ska vara parkeringsvakt genom hockeyklubben och står och fryser på nån grusplan utanför en ishall.</p><p></p><p>Den absoluta premieupplevelsen aspekten värme är dock att ha BÅDE sulor och strumpor, vilket jag har i mina pistpjuck. Då jädrar grillar det. </p><p></p><p>I övrigt ALLTID "nya" (som i oanvända för dagen) strumpor direkt när jag tar på pjäxorna. Åker man bil till backen tex ska man byta strumpor vid påtagning. Det är även bra att lägga en 2-liters petflaska med varmvatten i pjäxbagen för att hålla tempen uppe om det är en kall bil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1277428, member: 12152"] Jag kör också Lenz billigaste variant. Den är kanske inte helt hundra i passform över tårna vid elementet, men i övrigt är den riktigt bra och man vänjer sig snabbt vid elementet vid tårna. Det som ger en något störig passform är att det är element även på översidan av tårna, men det är också det som gör att jag tycker Lenz presterar bäst av alla värmelösningar jag har testat genom åren. När det gäller värmestrumpor vs klassiska värmesulor tycker jag att en av de största fördelarna med strumpor är att de håller batteriet varmt. Batteriet sitter mot benet innanför byxorna och hålls därför i lagom temp även i riktigt kallt väder. Med värmesulor får man problemet att batteriet levererar som sämst när det behövs som mest. Sen är det såklart en jättefördel också att det är lätt att flytta värmefunktionen mellan olika skor och pjäxor. Som nämnts ovan är det kanon att använda även i längdskor eller på jaktpasset, eller när man ska vara parkeringsvakt genom hockeyklubben och står och fryser på nån grusplan utanför en ishall. Den absoluta premieupplevelsen aspekten värme är dock att ha BÅDE sulor och strumpor, vilket jag har i mina pistpjuck. Då jädrar grillar det. I övrigt ALLTID "nya" (som i oanvända för dagen) strumpor direkt när jag tar på pjäxorna. Åker man bil till backen tex ska man byta strumpor vid påtagning. Det är även bra att lägga en 2-liters petflaska med varmvatten i pjäxbagen för att hålla tempen uppe om det är en kall bil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna fötter
Tillbaka
Topp