Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna fötter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1277433" data-attributes="member: 92022"><p>Boot glove över pjäxan gör en del skillnad och fungerar tillsammans med andra lösningar. Tas av när du kommer in för att värma upp skalet igen. </p><p>Elsulor kör jag med. Har Sidas formgjutna sulor (vit plast och rött skum). Jag har byggt in värmen själv, försiktigt lossat skummet från vita plasten och lagt värmeelementet emellan under tårna. Jag har även bytt ut den vita plasten i tåpartiet där det ändå inte ger någon stabilitet mot kork för bättre isolation än hårdplast. Lite fippel och extra kontaktlim senare så blev det riktigt bra, märker ingen funktionell skillnad mot innan men är lite varmare även utan värmen igång. Sulorna är dock lite känsligare så får vara lite extra försiktig om dom ska ut ur pjäxorna. </p><p></p><p>Jag har dragit värmekabeln ut och upp vid hålfoten och inte mitt på hälen som många gör. Innerskon slits mycket mindre där samt att kabeln inte är mitt under hälen och borde därmed minska risken för slitage.</p><p></p><p>Sidas har även sulor med ull istället för skum vilket lär vara lite bättre. </p><p></p><p>Varma pjäxor när man ska ut sågar jag direkt! Svettas om fötterna första 20 minuterna och sen blir det bara kallare. Bäst att ta på torra merinostrumpor direkt innan jag tar på pjäxorna som är i rumstemp och därefter ut i backen och startar elvärmen när jag känner kylan komma (innan jag är nedkyld).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1277433, member: 92022"] Boot glove över pjäxan gör en del skillnad och fungerar tillsammans med andra lösningar. Tas av när du kommer in för att värma upp skalet igen. Elsulor kör jag med. Har Sidas formgjutna sulor (vit plast och rött skum). Jag har byggt in värmen själv, försiktigt lossat skummet från vita plasten och lagt värmeelementet emellan under tårna. Jag har även bytt ut den vita plasten i tåpartiet där det ändå inte ger någon stabilitet mot kork för bättre isolation än hårdplast. Lite fippel och extra kontaktlim senare så blev det riktigt bra, märker ingen funktionell skillnad mot innan men är lite varmare även utan värmen igång. Sulorna är dock lite känsligare så får vara lite extra försiktig om dom ska ut ur pjäxorna. Jag har dragit värmekabeln ut och upp vid hålfoten och inte mitt på hälen som många gör. Innerskon slits mycket mindre där samt att kabeln inte är mitt under hälen och borde därmed minska risken för slitage. Sidas har även sulor med ull istället för skum vilket lär vara lite bättre. Varma pjäxor när man ska ut sågar jag direkt! Svettas om fötterna första 20 minuterna och sen blir det bara kallare. Bäst att ta på torra merinostrumpor direkt innan jag tar på pjäxorna som är i rumstemp och därefter ut i backen och startar elvärmen när jag känner kylan komma (innan jag är nedkyld). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna fötter
Tillbaka
Topp