Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna tår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 147152" data-attributes="member: 12152"><p>Gjutna sulor är som sagt en klart bra investering. Det gör dels att blodcirkulationen blir bättre pga att tryckpunkter på fotsulan minskar och dels får man en bättre kraftöverföring ner i skidan.</p><p></p><p>Själv har jag två par gjutna Conformablesulor. Ett par vanliga och ett par med inbyggda värmeelement. Jag kör nästan jämnt med värmesulorna. Jag har den enklaste varianten av Thermics custom-värmesulor där batteripacket består av 4st lösa AA-batterier och elementet av en liten platta som man monterar på sin egen sula. Externa batterier är inte den smidigaste lösningen ur laddningssynpunkt, men jag hittade dom osannolikt billigt på en storrea i Österrike förra vintern och kunde inte motstå erbjudandet. Enheten har tre värmelägen och med 2100 mAh NiMH-batterier får man värme i ca 2,5 timme på läge 3. Då blir det märkbart varmt och fryser man lite om tårna försvinner det på tio minuter. På läge 2 handlar det mer om varmhållning. Då gäller det att slå på värmaren i tid innan man börjar frysa för mkt. Batteritiden där ligger på 5-7 timmar och det är sällan som batterierna tar slut under en dag om man har nyladdat. Läge 1 märks knappt, men fungerar nog som ett läge som man konstant kan ha påslaget om man ofta fryser om fötterna. Man slipper tänka på saken, men upplever ingen direkt värme från elementet.</p><p></p><p>På ovan nämnda rea fanns även Conformable-sulor för 10 Euro paret. Jag ångrar än idag att jag bara köpte ett par.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 147152, member: 12152"] Gjutna sulor är som sagt en klart bra investering. Det gör dels att blodcirkulationen blir bättre pga att tryckpunkter på fotsulan minskar och dels får man en bättre kraftöverföring ner i skidan. Själv har jag två par gjutna Conformablesulor. Ett par vanliga och ett par med inbyggda värmeelement. Jag kör nästan jämnt med värmesulorna. Jag har den enklaste varianten av Thermics custom-värmesulor där batteripacket består av 4st lösa AA-batterier och elementet av en liten platta som man monterar på sin egen sula. Externa batterier är inte den smidigaste lösningen ur laddningssynpunkt, men jag hittade dom osannolikt billigt på en storrea i Österrike förra vintern och kunde inte motstå erbjudandet. Enheten har tre värmelägen och med 2100 mAh NiMH-batterier får man värme i ca 2,5 timme på läge 3. Då blir det märkbart varmt och fryser man lite om tårna försvinner det på tio minuter. På läge 2 handlar det mer om varmhållning. Då gäller det att slå på värmaren i tid innan man börjar frysa för mkt. Batteritiden där ligger på 5-7 timmar och det är sällan som batterierna tar slut under en dag om man har nyladdat. Läge 1 märks knappt, men fungerar nog som ett läge som man konstant kan ha påslaget om man ofta fryser om fötterna. Man slipper tänka på saken, men upplever ingen direkt värme från elementet. På ovan nämnda rea fanns även Conformable-sulor för 10 Euro paret. Jag ångrar än idag att jag bara köpte ett par. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Frusna tår
Tillbaka
Topp