Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fryser om händerna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 1138684" data-attributes="member: 64225"><p>Är inte helt med på din setup men fattar det som att du har en ytterhandske med separat tumme och pekfinger men att övriga tre samsas i en del? Och sedan är din tunna liner i en för stor storlek? Som övriga är inne på så är nog flera lager det optimala. Dock så tror jag inte just den innersta handsken ska vara oversize, värmer nog sämre då. Viktigt att den ändå inte är tight då det blir sämre blodflöde. </p><p></p><p>Så som du beskriver dina händer (vita, tappar känsel) har du sannolikt redan ganska ordentliga köldskador. Dessa kommer inte bli så värst mycket bättre men viktigt att de inte blir kalla igen får då blir de ännu sämre. Kan vara så att enda lösningen är sådana där batterivärmda saker.</p><p></p><p>Ett problem med de flesta av Hestras handskar är ju att de trots priset sällan är vattentäta utan bara vattenresistenta och de gånger de är vattentäta så är de inte vattentäta på handflatesidan. Väta kyler enormt mycket. Ska det nu läggas ut pengar hade jag satsat på ett vattentätt ytterskal från någon annan tillverkare.</p><p></p><p>Bland de varmaste ullhandskarna jag haft är försvarets tumvantar. Kan vara svåra att få tag på civilt dock då det är en ensam pensionerad kvinna som står för hela produktionen.</p><p></p><p>Finns ju dunfyllda handskar/liners också men aldrig testat sådana så vet inte hur bra de är om man nu faktiskt måste jobba med händerna också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 1138684, member: 64225"] Är inte helt med på din setup men fattar det som att du har en ytterhandske med separat tumme och pekfinger men att övriga tre samsas i en del? Och sedan är din tunna liner i en för stor storlek? Som övriga är inne på så är nog flera lager det optimala. Dock så tror jag inte just den innersta handsken ska vara oversize, värmer nog sämre då. Viktigt att den ändå inte är tight då det blir sämre blodflöde. Så som du beskriver dina händer (vita, tappar känsel) har du sannolikt redan ganska ordentliga köldskador. Dessa kommer inte bli så värst mycket bättre men viktigt att de inte blir kalla igen får då blir de ännu sämre. Kan vara så att enda lösningen är sådana där batterivärmda saker. Ett problem med de flesta av Hestras handskar är ju att de trots priset sällan är vattentäta utan bara vattenresistenta och de gånger de är vattentäta så är de inte vattentäta på handflatesidan. Väta kyler enormt mycket. Ska det nu läggas ut pengar hade jag satsat på ett vattentätt ytterskal från någon annan tillverkare. Bland de varmaste ullhandskarna jag haft är försvarets tumvantar. Kan vara svåra att få tag på civilt dock då det är en ensam pensionerad kvinna som står för hela produktionen. Finns ju dunfyllda handskar/liners också men aldrig testat sådana så vet inte hur bra de är om man nu faktiskt måste jobba med händerna också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fryser om händerna
Tillbaka
Topp