Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fujas klumpiga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 831539" data-attributes="member: 53337"><p>Vill du ha en park/pist skida så bör du kolla på typ Salomon Dumount pro pipe, jag väger 95 pannor och är 195 lång, kört på den i en vecka och den är gudomlig bådei pist och park så länge du inte railar med den, efter railsen blir den väldigt tråkig i pist då stålkanterna slutar fungera..</p><p></p><p>varför den är så bra är för att den är en hårdare parkskida gjort för halftpipe som är den enda "Hopp"grenen där man bör kunna gå på skär för att komma från vägg till vägg i pipen. Den har också racebelag som gör den snabbare än en vanlig skida.</p><p></p><p>Du kan ju kika lite mera på den du känner dig öppen för flera alternativ. Den är lätt och inte alls lika bred som fujasen vilket gör den lättmanövrerad och lätt att få på kant i pisten.</p><p></p><p>Om du endå tänker på fujasen så säger jag som R-R, Köp en rejäl bindning! Den som följer med kan vara världens sämsta bildning som absolut inte skulle hålla för dig och skistoppersen skulle sannorlikt gå sönder direkt om du landade baklänges och skidan löste ut.. sök i forumet så förstår du varför.</p><p></p><p>Satsa på en rejäl binding som typ Salomon STH 14 eller 16 som båda är till stor del gjorda av metall så de håller och inte spricker sönder om man landar tungt som många andra bindingar har tendens att göra när vi större grabbar landar lite fel. Har haft sönder och haft problem men väldigt många bindningar tidigare och när jag drog mitt knä pga en dålig look px 14 bindning så bestämde jag mig för att köpa en STH 16, SJUUUKT NÖJD! tjuvlöser aldrig och sitter som berget med hjälp av alla inställningar i höjd/sidled som inte finns på andra bindingar. Dock är de några prisklasser högre än vanliga bindingar. men slå ut de på några år och väg en dyr bindning mot ett draget knä så är nog valet ganska självklart.. Har även kört Jestern som också nämns ovan och det är också en rejäl och stadig binidning du kan ta med i övervägande!</p><p></p><p>lycka till med köpen</p><p>/jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 831539, member: 53337"] Vill du ha en park/pist skida så bör du kolla på typ Salomon Dumount pro pipe, jag väger 95 pannor och är 195 lång, kört på den i en vecka och den är gudomlig bådei pist och park så länge du inte railar med den, efter railsen blir den väldigt tråkig i pist då stålkanterna slutar fungera.. varför den är så bra är för att den är en hårdare parkskida gjort för halftpipe som är den enda "Hopp"grenen där man bör kunna gå på skär för att komma från vägg till vägg i pipen. Den har också racebelag som gör den snabbare än en vanlig skida. Du kan ju kika lite mera på den du känner dig öppen för flera alternativ. Den är lätt och inte alls lika bred som fujasen vilket gör den lättmanövrerad och lätt att få på kant i pisten. Om du endå tänker på fujasen så säger jag som R-R, Köp en rejäl bindning! Den som följer med kan vara världens sämsta bildning som absolut inte skulle hålla för dig och skistoppersen skulle sannorlikt gå sönder direkt om du landade baklänges och skidan löste ut.. sök i forumet så förstår du varför. Satsa på en rejäl binding som typ Salomon STH 14 eller 16 som båda är till stor del gjorda av metall så de håller och inte spricker sönder om man landar tungt som många andra bindingar har tendens att göra när vi större grabbar landar lite fel. Har haft sönder och haft problem men väldigt många bindningar tidigare och när jag drog mitt knä pga en dålig look px 14 bindning så bestämde jag mig för att köpa en STH 16, SJUUUKT NÖJD! tjuvlöser aldrig och sitter som berget med hjälp av alla inställningar i höjd/sidled som inte finns på andra bindingar. Dock är de några prisklasser högre än vanliga bindingar. men slå ut de på några år och väg en dyr bindning mot ett draget knä så är nog valet ganska självklart.. Har även kört Jestern som också nämns ovan och det är också en rejäl och stadig binidning du kan ta med i övervägande! lycka till med köpen /jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fujas klumpiga?
Tillbaka
Topp