Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Full rocker el inte på toppturskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="acura" data-source="post: 983185" data-attributes="member: 56198"><p>Jag har kört en säsong (ca80-90 dagar) Telemark med mina Gotama från 2010, alltså första modellen med continous rocker. av dessa var kanske 20 topptursdagar, i Hemsedal och Sunnmörsalperna. Tycker de funkat bra, enda egentliga problemt med dessa är väl vikten. Gått både i lössnö och hård snö å skrå, tyvärr har jag inte nån direkt erfarenhet av att gå med andra skidor då detta är mitt första par telemark. Åkmässigt tycker jag de fungerar utmärkt med fullrocker till telemark, har ju inte provat tiprocker men väl skidor med traditionelt spann, Jag föredrar rocker i de flesta, för att inte säga alla, fören. Och att tura i lössnö med rockerskidor upplever jag som en stor fördel då jag upplevt de som lättare att spåra med än traditionella skidor.</p><p></p><p>Så upplever jag de efter en säsong plus några dagar på fullrockerskidor med telemarksbindning.</p><p></p><p>//Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="acura, post: 983185, member: 56198"] Jag har kört en säsong (ca80-90 dagar) Telemark med mina Gotama från 2010, alltså första modellen med continous rocker. av dessa var kanske 20 topptursdagar, i Hemsedal och Sunnmörsalperna. Tycker de funkat bra, enda egentliga problemt med dessa är väl vikten. Gått både i lössnö och hård snö å skrå, tyvärr har jag inte nån direkt erfarenhet av att gå med andra skidor då detta är mitt första par telemark. Åkmässigt tycker jag de fungerar utmärkt med fullrocker till telemark, har ju inte provat tiprocker men väl skidor med traditionelt spann, Jag föredrar rocker i de flesta, för att inte säga alla, fören. Och att tura i lössnö med rockerskidor upplever jag som en stor fördel då jag upplevt de som lättare att spåra med än traditionella skidor. Så upplever jag de efter en säsong plus några dagar på fullrockerskidor med telemarksbindning. //Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Full rocker el inte på toppturskidor?
Tillbaka
Topp