Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 460315" data-attributes="member: 49358"><p>Även Booter är en parkspecifik pjäxa...fast den har dock flex 2...endast.</p><p></p><p>För övrigt så kan jag säga att jag hade lite problem med mina smalben när jag hade mina förra pjäxor (salomon) men blev helt av med de besvären när jag bytte till FullTilt. Rätt smal passform på dom så jag trodde att jag hade gjort ett jävligt dåligt köp med mina 105mm fossingar. Men efter lite, med betoning på liite, bootfitting så sitter dom som en dröm. Flexet på mina är 6 och det känns styvare än 100 från salomon, och mkt mer progressivt än vad en overlap konstruktion någonsin skulle kunna erbjuda. Bra mkt lättare än många pjäxor på marknaden (mina 27 pjäxor var betydligt lättare än min tjejkompis 24 pjäxor av annat märke).</p><p>Så om jag vore du så skulle jag köra på ett par FT ist för Dalbello.</p><p>Köper du konflict skon så får du med 2 tungor, en i flex 8 och en i flex 4 så du kan känna efter vilket flex som känns bäst dessutom så är det en bättre innersko i den jämfört med Hotdogger. 4 är för övrigt det flexet du får med till Hot dogger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 460315, member: 49358"] Även Booter är en parkspecifik pjäxa...fast den har dock flex 2...endast. För övrigt så kan jag säga att jag hade lite problem med mina smalben när jag hade mina förra pjäxor (salomon) men blev helt av med de besvären när jag bytte till FullTilt. Rätt smal passform på dom så jag trodde att jag hade gjort ett jävligt dåligt köp med mina 105mm fossingar. Men efter lite, med betoning på liite, bootfitting så sitter dom som en dröm. Flexet på mina är 6 och det känns styvare än 100 från salomon, och mkt mer progressivt än vad en overlap konstruktion någonsin skulle kunna erbjuda. Bra mkt lättare än många pjäxor på marknaden (mina 27 pjäxor var betydligt lättare än min tjejkompis 24 pjäxor av annat märke). Så om jag vore du så skulle jag köra på ett par FT ist för Dalbello. Köper du konflict skon så får du med 2 tungor, en i flex 8 och en i flex 4 så du kan känna efter vilket flex som känns bäst dessutom så är det en bättre innersko i den jämfört med Hotdogger. 4 är för övrigt det flexet du får med till Hot dogger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp