Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 460342" data-attributes="member: 74174"><p>Köpte nya pjäxor förra året och var helt inställd på Dalbello.. Fick dom botfittade och allt, sen när jag stack iväg på skidorna behövde jag ung. 10 sekunder för att inse att något var fel...</p><p></p><p>Obs: Inte en susning om denna förklaring är "korrekt"</p><p>Det kändes som om hävpunkten för pjäxan (typ på vristen där den själva böjen sitter) var aningens för låg, så att vinkeln framåt blev för stor. Då min hälsena är "kort", blev det ingen bra kombination. Jag höll bokstavligen på att ramla framlänges och ur pjäxan, resultatet när jag kompenserade för detta var att jag lykades åka ung. 100 fallhöjdsmeter innan jag hade mjölksyra pumpandes ut i benen, vilket kändes helt fel. Detta var inget jag heller noterade direkt i affären utan det blev tydligt först när jag kom upp på berget...</p><p></p><p>Lyckligtvis hade jag "vi-gör-om-tills-du-är-nöjd-garanti" så jag kunde byta skal och gjuta om och då fungerade det perfekt...</p><p></p><p>Vad ville jag ha sagt, eh, hmm... Även om det ser bra ut på pappret är det inte alls säkert det fungerar på just dig... Gå till en boot-fitter och testa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 460342, member: 74174"] Köpte nya pjäxor förra året och var helt inställd på Dalbello.. Fick dom botfittade och allt, sen när jag stack iväg på skidorna behövde jag ung. 10 sekunder för att inse att något var fel... Obs: Inte en susning om denna förklaring är "korrekt" Det kändes som om hävpunkten för pjäxan (typ på vristen där den själva böjen sitter) var aningens för låg, så att vinkeln framåt blev för stor. Då min hälsena är "kort", blev det ingen bra kombination. Jag höll bokstavligen på att ramla framlänges och ur pjäxan, resultatet när jag kompenserade för detta var att jag lykades åka ung. 100 fallhöjdsmeter innan jag hade mjölksyra pumpandes ut i benen, vilket kändes helt fel. Detta var inget jag heller noterade direkt i affären utan det blev tydligt först när jag kom upp på berget... Lyckligtvis hade jag "vi-gör-om-tills-du-är-nöjd-garanti" så jag kunde byta skal och gjuta om och då fungerade det perfekt... Vad ville jag ha sagt, eh, hmm... Även om det ser bra ut på pappret är det inte alls säkert det fungerar på just dig... Gå till en boot-fitter och testa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp