Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 460370" data-attributes="member: 46762"><p>Jag kommer med extremt stor sannorlikhet köpa ett par 3-delspjäxor till vintern, antligen FT eller Dalbello. Det lutar åt Dalbello, främst på grund av att jag tror att Dalbello har lite högre kvalité och finish, samt som Nojlas påpekar, det känns som att FT verkar lite mjukare.</p><p></p><p>Nojlas: Det är många som kör Dalbello, inte minst Tobbe Trollkarl (aka Glisseur). Har även för mig att Patrik Leidstedt har kört på Il Moro och verkligen älskat dem... Tror att Tobbe Trollkarl sagt det också... Men Per, Tobbe och Patrik åker väl lika mycket skidor som vi andra, och på samma platser. Varför är inte deras åsikter viktiga? ;-)</p><p></p><p>Jag har själv testat Il Moron i pist någon timme eller så och jag föll pladask för dem. Jämfört med mina gamla Gun-pjux var skillnaden enorm! Trots att pjäxorna var gjutna för mina polare var passformen väldigt bra, flexen var mycket bättre än Gun's och så mycket gosigare och komfortablare att åka med! Spännena och konstrukionen är enligt mig ljusår framåt i utveckling. Skall man köpa pjäxa bör man redan nu börja be till högre makter om att ens fötter passar någon 3-delsmodell. Jag lutar med andra ord väldigt starkt åt Il Moro-hållet, men en Krypton Pro är ju också intressant... Tror dock att Il Moron bara mig bättre om man ser till hur olika deras flex är. Jag åker ändå rel. mycket park.</p><p></p><p>gnilk: Att hävpunkten är lägre är helt korrekt, enligt Dalbello är vanliga pjäxor inte anpassad efter fotens rörelsepunkt, medans dera pjäxor skall vara det. För dig verkar det tydligen inte funka för 5 öre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 460370, member: 46762"] Jag kommer med extremt stor sannorlikhet köpa ett par 3-delspjäxor till vintern, antligen FT eller Dalbello. Det lutar åt Dalbello, främst på grund av att jag tror att Dalbello har lite högre kvalité och finish, samt som Nojlas påpekar, det känns som att FT verkar lite mjukare. Nojlas: Det är många som kör Dalbello, inte minst Tobbe Trollkarl (aka Glisseur). Har även för mig att Patrik Leidstedt har kört på Il Moro och verkligen älskat dem... Tror att Tobbe Trollkarl sagt det också... Men Per, Tobbe och Patrik åker väl lika mycket skidor som vi andra, och på samma platser. Varför är inte deras åsikter viktiga? ;-) Jag har själv testat Il Moron i pist någon timme eller så och jag föll pladask för dem. Jämfört med mina gamla Gun-pjux var skillnaden enorm! Trots att pjäxorna var gjutna för mina polare var passformen väldigt bra, flexen var mycket bättre än Gun's och så mycket gosigare och komfortablare att åka med! Spännena och konstrukionen är enligt mig ljusår framåt i utveckling. Skall man köpa pjäxa bör man redan nu börja be till högre makter om att ens fötter passar någon 3-delsmodell. Jag lutar med andra ord väldigt starkt åt Il Moro-hållet, men en Krypton Pro är ju också intressant... Tror dock att Il Moron bara mig bättre om man ser till hur olika deras flex är. Jag åker ändå rel. mycket park. gnilk: Att hävpunkten är lägre är helt korrekt, enligt Dalbello är vanliga pjäxor inte anpassad efter fotens rörelsepunkt, medans dera pjäxor skall vara det. För dig verkar det tydligen inte funka för 5 öre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp