Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mulleson" data-source="post: 473281" data-attributes="member: 31377"><p>Köpte nyss ett par FT Konflict och jag kan säga att dom inte är så smala. Jag har 105mm breda fötter och dom passar okej redan i affären. Personer med hög vrist och tjocka underben kan nog få problem med FT. min fot mäter 283mm och jag tog ett par 28or har haft 27.5 på ett par rossignol tidigare men iomed att linern är relativt tjock och tåboxen rätt smal gick jag upp en storlek. utan liner har jag ca 1,3cm fritt låter det bra? (Kommentera gärna ni som äger ett par FT. Har inte värmt dom än)</p><p></p><p>Måste tillägga att det ej är tänktbart att åka i pjäxan utan en formgjuten sula. </p><p></p><p>Ta med sulorna när ni ska testa..</p><p></p><p>För övrigt kan jag säga att flex 8 är riktigt hård. kommer själv att köra på 4an. Väger 83 längd 188cm</p><p>Lutningen på pjäxan är racing alltså bra framlut, så man får jobba rejält med låren.</p><p></p><p>Om ni vill ha ett par FT var ute i god tid, för dom är redan restnoterade, köpte mina på hägglunds i Luleå</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mulleson, post: 473281, member: 31377"] Köpte nyss ett par FT Konflict och jag kan säga att dom inte är så smala. Jag har 105mm breda fötter och dom passar okej redan i affären. Personer med hög vrist och tjocka underben kan nog få problem med FT. min fot mäter 283mm och jag tog ett par 28or har haft 27.5 på ett par rossignol tidigare men iomed att linern är relativt tjock och tåboxen rätt smal gick jag upp en storlek. utan liner har jag ca 1,3cm fritt låter det bra? (Kommentera gärna ni som äger ett par FT. Har inte värmt dom än) Måste tillägga att det ej är tänktbart att åka i pjäxan utan en formgjuten sula. Ta med sulorna när ni ska testa.. För övrigt kan jag säga att flex 8 är riktigt hård. kommer själv att köra på 4an. Väger 83 längd 188cm Lutningen på pjäxan är racing alltså bra framlut, så man får jobba rejält med låren. Om ni vill ha ett par FT var ute i god tid, för dom är redan restnoterade, köpte mina på hägglunds i Luleå [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp