Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carvit" data-source="post: 578285" data-attributes="member: 98393"><p>Jag har kört två säsonger med Dalbello Krypton Pro. Det är speciella pjäxor och jag tor att de kan kräva viss tillvänjning, speciellt om man är van vid en klassisk överlappsskos mer \"digitala\" ingrepp vid flex framåt. Dalbellon har en mer steglös känsla när man lastar på framkanterna i ingången till sväng. Nu har jag iofs. inte kört med någon överlappssko sen jag pensionerade mina Lange Tii 1988. Ett antal Raichle Flexon Team och Flexon Comp har dock avverkats. De sista åren innan jag köpte Dalbellon var det mycke silvertejp. Jag måste säga att Krypton Pro är en lysande pjäxa, man har lyckats behålla allt det goda med gamla Flexon men fixat till det som var mindre bra (styvheten bakåt och i sida samt spännenas kvalité). Jag har inte åkt med FT pjäxor men jag tycker att det ser ut som om dom kan ha kvar en del av dom gamla Raichle problemen (För klena på hårt underlag, man kan bryta foten utan att ramla..., dåliga spännen etc.). </p><p></p><p>- Jag rekommenderar Dalbello till alla som orkar lyssna på en gammal uv - om dom inte har ankfötter vill säga...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carvit, post: 578285, member: 98393"] Jag har kört två säsonger med Dalbello Krypton Pro. Det är speciella pjäxor och jag tor att de kan kräva viss tillvänjning, speciellt om man är van vid en klassisk överlappsskos mer \"digitala\" ingrepp vid flex framåt. Dalbellon har en mer steglös känsla när man lastar på framkanterna i ingången till sväng. Nu har jag iofs. inte kört med någon överlappssko sen jag pensionerade mina Lange Tii 1988. Ett antal Raichle Flexon Team och Flexon Comp har dock avverkats. De sista åren innan jag köpte Dalbellon var det mycke silvertejp. Jag måste säga att Krypton Pro är en lysande pjäxa, man har lyckats behålla allt det goda med gamla Flexon men fixat till det som var mindre bra (styvheten bakåt och i sida samt spännenas kvalité). Jag har inte åkt med FT pjäxor men jag tycker att det ser ut som om dom kan ha kvar en del av dom gamla Raichle problemen (För klena på hårt underlag, man kan bryta foten utan att ramla..., dåliga spännen etc.). - Jag rekommenderar Dalbello till alla som orkar lyssna på en gammal uv - om dom inte har ankfötter vill säga... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp