Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grilljanne" data-source="post: 578331" data-attributes="member: 35021"><p>Fick för några dagar sen hem ett par Dalbello Il Moro och måste säga att trots att jag har just "ankfötter" (sjukt breda precis bakom tårna) så sitter pjäxorna relativt bra. Ok, jag blir förmodligen tvungen att trycka ut dom lite på bredden, men nu när jag har haft dom på mig i några timmar och gått omkring lite i dom, så gör det inte särskilt ont ändå. Jag vet att det inte är samma sak att sitta med pjäxorna på sig och gå omkring lite i dom, som att åka skidor i dom, men att säga att dom inte passar bredare fötter tycker jag är fel. Som sagt, mina sitter förhållandevis okej utan några som helst modifieringar, och om dom skulle klämma som fan så går det ju alltid att trycka ut skalet (vilket också ska vara väldigt smidigt på just Dalbello). Så till alla som tvekar att köpa Dalbello just på grund av att "dom inte passar breda fötter" (vilket även jag gjorde) så kan jag bara säga att det är skitsnack. Klämmer dom - värm/forma innerskon och ev. tryck ut dom hos en duktig bootfitter som många här i tråden innan har rekommenderat. Då gör det garanterat inget om du har breda fötter.</p><p>Alla har rätt till tredelade pjäxor, även dom med breda fötter! =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grilljanne, post: 578331, member: 35021"] Fick för några dagar sen hem ett par Dalbello Il Moro och måste säga att trots att jag har just "ankfötter" (sjukt breda precis bakom tårna) så sitter pjäxorna relativt bra. Ok, jag blir förmodligen tvungen att trycka ut dom lite på bredden, men nu när jag har haft dom på mig i några timmar och gått omkring lite i dom, så gör det inte särskilt ont ändå. Jag vet att det inte är samma sak att sitta med pjäxorna på sig och gå omkring lite i dom, som att åka skidor i dom, men att säga att dom inte passar bredare fötter tycker jag är fel. Som sagt, mina sitter förhållandevis okej utan några som helst modifieringar, och om dom skulle klämma som fan så går det ju alltid att trycka ut skalet (vilket också ska vara väldigt smidigt på just Dalbello). Så till alla som tvekar att köpa Dalbello just på grund av att "dom inte passar breda fötter" (vilket även jag gjorde) så kan jag bara säga att det är skitsnack. Klämmer dom - värm/forma innerskon och ev. tryck ut dom hos en duktig bootfitter som många här i tråden innan har rekommenderat. Då gör det garanterat inget om du har breda fötter. Alla har rätt till tredelade pjäxor, även dom med breda fötter! =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp