Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 588227" data-attributes="member: 40931"><p>Om jag ska vara ärlig kricke så skulle jag tro att du behöver göra något annat med pjäxan än sätta på boosters om du inte får ihop den tillräckligt mycket med vanliga spännet. Pjäxan känns mjukare med booster iaf för mig (medium booster) och man kan inte spänna "lika hårt". Detta är inte nödvändigtvis en dålig sak, men ändå.</p><p></p><p>Eller ja, alltså, du får mer "jämn" kontakt. Dvs plösen ligger an hårdare mot benet utan att du flexar emot, men den ger efter lättare när du flexar fram. Tror inte det funkar så bra om inte själva pjäxan passar riktigt bra från början, den är ju inte jättestark på att spänna ihop pjäxan.</p><p></p><p>Kanske behöver du lägga i nån slags kil mellan tungan och din plös, som jag sett flera personer göra. Eller kanske formspruta en rejäl plös, det kan jag tänka mig skulle funka om du har för mycket hålrum där.</p><p></p><p>Testa med boostern, det är inte dumt. Men om det inte hjälper, fyll ut pjäxan också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 588227, member: 40931"] Om jag ska vara ärlig kricke så skulle jag tro att du behöver göra något annat med pjäxan än sätta på boosters om du inte får ihop den tillräckligt mycket med vanliga spännet. Pjäxan känns mjukare med booster iaf för mig (medium booster) och man kan inte spänna "lika hårt". Detta är inte nödvändigtvis en dålig sak, men ändå. Eller ja, alltså, du får mer "jämn" kontakt. Dvs plösen ligger an hårdare mot benet utan att du flexar emot, men den ger efter lättare när du flexar fram. Tror inte det funkar så bra om inte själva pjäxan passar riktigt bra från början, den är ju inte jättestark på att spänna ihop pjäxan. Kanske behöver du lägga i nån slags kil mellan tungan och din plös, som jag sett flera personer göra. Eller kanske formspruta en rejäl plös, det kan jag tänka mig skulle funka om du har för mycket hålrum där. Testa med boostern, det är inte dumt. Men om det inte hjälper, fyll ut pjäxan också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Full Tilt / Dalbello pjux
Tillbaka
Topp