Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Full Tilt/Hot dogger/SethmorrisonvsDalbello Moro T
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 799686" data-attributes="member: 15091"><p>Kan det ha att göra med att du är hårdare än hårdast av alla hårda i "Sälen Norra" Utter =P?</p><p></p><p></p><p>Vill du ha den bästa (i sammanhanget) kraftöverföringen och hälgreppet tycker jag helt klart du ska gå på deras mest påkostade Pro Liner med J-bar och Powerwrap, alltså går Hot Dogger bort.</p><p></p><p>Vad det gäller flex ska ni inte blanda 3-delspjuk (FT och Dalbello) med överlappspjuk. Tredelspjuk flexar på ett helt annat sätt, eller annat och annat, de flexar, kan ett par överlappspjuk ens göra det, vart tar i sådant fall materialet vägen?</p><p></p><p>Jag har sällan känt att jag behöver en styvare tunga än den orangea flex 9, den är styv, så flex 10 är riktigt jäkla styv. Ett undantag skulle vara när jag ligger och nöter storslalom i en hård isig pist, men det gör jag väldigt sällan. </p><p>Skulle jag uppgradera till ett par Seth eller First Chair skulle jag således inte nyttja den tungan speciellt ofta.</p><p></p><p>Det bästa är som vanligt att pröva själv, i kyla, inte i en 20-gradig butik, det blir lätt lite missvisande. Jag anser därför att alla riktigt seriösa skidbutik borde ha ett kylrum där man kan gå in och pröva pjuk, då slipper man dessutom bli svettig =).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 799686, member: 15091"] Kan det ha att göra med att du är hårdare än hårdast av alla hårda i "Sälen Norra" Utter =P? Vill du ha den bästa (i sammanhanget) kraftöverföringen och hälgreppet tycker jag helt klart du ska gå på deras mest påkostade Pro Liner med J-bar och Powerwrap, alltså går Hot Dogger bort. Vad det gäller flex ska ni inte blanda 3-delspjuk (FT och Dalbello) med överlappspjuk. Tredelspjuk flexar på ett helt annat sätt, eller annat och annat, de flexar, kan ett par överlappspjuk ens göra det, vart tar i sådant fall materialet vägen? Jag har sällan känt att jag behöver en styvare tunga än den orangea flex 9, den är styv, så flex 10 är riktigt jäkla styv. Ett undantag skulle vara när jag ligger och nöter storslalom i en hård isig pist, men det gör jag väldigt sällan. Skulle jag uppgradera till ett par Seth eller First Chair skulle jag således inte nyttja den tungan speciellt ofta. Det bästa är som vanligt att pröva själv, i kyla, inte i en 20-gradig butik, det blir lätt lite missvisande. Jag anser därför att alla riktigt seriösa skidbutik borde ha ett kylrum där man kan gå in och pröva pjuk, då slipper man dessutom bli svettig =). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Full Tilt/Hot dogger/SethmorrisonvsDalbello Moro T
Tillbaka
Topp