Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fullface och offpiståkning bra eller anus!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 802119" data-attributes="member: 47499"><p>Sett att en del här som lajar runt i utanförpisten använder FF kruka och det kan ju tänkas vara gött om man träffar en sten eller ett träd med ansiktet. Har då och då lyckats få grenar, träd, stenar och is i ansiktet helt omotiverat och det är ju mindre bekvämt så en fördel med ff bör ju vara att slippa just det. Sen ser man ju ut som en väldigt gedigen och stenhård ut i liftkön vilket säkerligen kan medföra fördelar på kommande afterski där man även slipper dyka upp med ett blåslaget ansikte om man har haft oturen att bli på åkt av en sten eller ett träd!</p><p></p><p>Nackdelarna då, tänker mig att en crash i det lösa kan medföra problem med en massa jäkla snö pressat mot ansiktet och samma sak om man skulle ha oturen att hamna i en lavin och bli begravd så bör det leda till att det blir svårt eller rent av omöjligt att andas och det är ju inte alls speciellt ballt. Vet inte om det skiljer något i utformning hos t.ex sweets kruka som just är tänkt för skidåkning och den TLD D2 jag tänkte slänga på huvudet eftersom att den nu bara ligger och samlar damm men eftersom att båda har en käkbåge framför ansiktet så tycker jag att båda bör packa lika mycket snö där om allt verkligen går emot en. Ta i trä kanske man bör säga nu också!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 802119, member: 47499"] Sett att en del här som lajar runt i utanförpisten använder FF kruka och det kan ju tänkas vara gött om man träffar en sten eller ett träd med ansiktet. Har då och då lyckats få grenar, träd, stenar och is i ansiktet helt omotiverat och det är ju mindre bekvämt så en fördel med ff bör ju vara att slippa just det. Sen ser man ju ut som en väldigt gedigen och stenhård ut i liftkön vilket säkerligen kan medföra fördelar på kommande afterski där man även slipper dyka upp med ett blåslaget ansikte om man har haft oturen att bli på åkt av en sten eller ett träd! Nackdelarna då, tänker mig att en crash i det lösa kan medföra problem med en massa jäkla snö pressat mot ansiktet och samma sak om man skulle ha oturen att hamna i en lavin och bli begravd så bör det leda till att det blir svårt eller rent av omöjligt att andas och det är ju inte alls speciellt ballt. Vet inte om det skiljer något i utformning hos t.ex sweets kruka som just är tänkt för skidåkning och den TLD D2 jag tänkte slänga på huvudet eftersom att den nu bara ligger och samlar damm men eftersom att båda har en käkbåge framför ansiktet så tycker jag att båda bör packa lika mycket snö där om allt verkligen går emot en. Ta i trä kanske man bör säga nu också! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fullface och offpiståkning bra eller anus!
Tillbaka
Topp