Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fullface och offpiståkning bra eller anus!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tomtefar" data-source="post: 838177" data-attributes="member: 37970"><p>Jag kör med en FF från 661. Egentligen inköpt för MTB DH för ca 120€ men testade den för skidåkning en dag och tyckte den var mycket bättre då den är betydligt varmare och skönare. Den har också räddat mitt ansikte minst en gång vid ett faceplant i en puckel. </p><p>Nackdelarna är väl att gogglesana immar lite oftare, men det är inte så illa, samt en viss risk att det fylls med snö runt munnen om man trillar i pudret.</p><p>Sen är frågan hur bra den funkar iom. att den används i något kallare miljö än vad den är avsedd för, men tycker det borde ligga inom toleranserna.</p><p></p><p>Kan dock verkligen rekomendera FF för skidåkning, mest pga. komforten! Sen går det lite snababre med en sån också för man kan inte åka långsamt när man har så mycket skydd!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tomtefar, post: 838177, member: 37970"] Jag kör med en FF från 661. Egentligen inköpt för MTB DH för ca 120€ men testade den för skidåkning en dag och tyckte den var mycket bättre då den är betydligt varmare och skönare. Den har också räddat mitt ansikte minst en gång vid ett faceplant i en puckel. Nackdelarna är väl att gogglesana immar lite oftare, men det är inte så illa, samt en viss risk att det fylls med snö runt munnen om man trillar i pudret. Sen är frågan hur bra den funkar iom. att den används i något kallare miljö än vad den är avsedd för, men tycker det borde ligga inom toleranserna. Kan dock verkligen rekomendera FF för skidåkning, mest pga. komforten! Sen går det lite snababre med en sån också för man kan inte åka långsamt när man har så mycket skydd!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fullface och offpiståkning bra eller anus!
Tillbaka
Topp