Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Funäsdalen eller Tandådalen/Hundfjället?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jide" data-source="post: 151703" data-attributes="member: 61187"><p>Tänkte testa på att åka bräda för första gången i mitt liv.</p><p>Så jag köpte ett par boots här om dagen och drar iväg med tjejen om 2 veckor.</p><p>Det blir endast 3 dagars åkning (exkl. resa) eftersom jag har mycket i skolan just nu, tyvärr. Hyr bräda på plats.</p><p></p><p>Frågan är vad jag/vi skall välja:</p><p>Antingen liftar vi med mina föräldrar till Tänndalen, där de har lånat en stuga vid norska gränsen. Har kikat lite och det blir isf ett Funäsdalspass för 955kr/3 dagar (Tänndalen, Funäsdalen, Ramundberget, Tännäs). Hyra för snowboard: 380kr.</p><p></p><p>Alternativet är 3 dagars åkning i Tandådalen (tjejens farmor har en stuga där).</p><p>Det är i princip samma priser; liftkort Tandådalen/Hundfjället går på 825kr och hyra av bräda 510kr.</p><p></p><p>Vad skulle ni rekommendera för en total nybörjare på brädan?</p><p>Jag har redan varit i Sälen, samtidigt som det iofs känns mer nybörjarvänligt.</p><p></p><p>Var får jag bäst/mest passande åkning??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jide, post: 151703, member: 61187"] Tänkte testa på att åka bräda för första gången i mitt liv. Så jag köpte ett par boots här om dagen och drar iväg med tjejen om 2 veckor. Det blir endast 3 dagars åkning (exkl. resa) eftersom jag har mycket i skolan just nu, tyvärr. Hyr bräda på plats. Frågan är vad jag/vi skall välja: Antingen liftar vi med mina föräldrar till Tänndalen, där de har lånat en stuga vid norska gränsen. Har kikat lite och det blir isf ett Funäsdalspass för 955kr/3 dagar (Tänndalen, Funäsdalen, Ramundberget, Tännäs). Hyra för snowboard: 380kr. Alternativet är 3 dagars åkning i Tandådalen (tjejens farmor har en stuga där). Det är i princip samma priser; liftkort Tandådalen/Hundfjället går på 825kr och hyra av bräda 510kr. Vad skulle ni rekommendera för en total nybörjare på brädan? Jag har redan varit i Sälen, samtidigt som det iofs känns mer nybörjarvänligt. Var får jag bäst/mest passande åkning?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Funäsdalen eller Tandådalen/Hundfjället?
Tillbaka
Topp