Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Funäsdalen, Idre, Björnrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1080920" data-attributes="member: 131147"><p>Varför väljer ni mellan just dom?</p><p>Har inte varit i Idre. </p><p>Funäs har bra lut, lite mindre fallhöjd och få pister. Om man är beredd att bila lite finns kringliggande fjäll, t ex Ramundberget, som är trevligt men ganska flackt överlag. Ganska klent med bra matutbud, fast det finns en bra restaurang nere i byn.</p><p>Björnrike bra fallhöjd och långa pister. Bäst piståk inmo. Med bil når man Vemdalsskalet och Klövsjö som har en del ganska bra men korta pister (hovde och storslalom). Hildings i skalet är riktigt bra mat. </p><p>Min röst är klart Björnrike/Skalet.</p><p>Men slänger in Trysil här som är lika "nära" ur sörlänningsperspektiv. Klart bäst på alla punkter. Kanske något dyrare, men nu är NOK rimlig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1080920, member: 131147"] Varför väljer ni mellan just dom? Har inte varit i Idre. Funäs har bra lut, lite mindre fallhöjd och få pister. Om man är beredd att bila lite finns kringliggande fjäll, t ex Ramundberget, som är trevligt men ganska flackt överlag. Ganska klent med bra matutbud, fast det finns en bra restaurang nere i byn. Björnrike bra fallhöjd och långa pister. Bäst piståk inmo. Med bil når man Vemdalsskalet och Klövsjö som har en del ganska bra men korta pister (hovde och storslalom). Hildings i skalet är riktigt bra mat. Min röst är klart Björnrike/Skalet. Men slänger in Trysil här som är lika "nära" ur sörlänningsperspektiv. Klart bäst på alla punkter. Kanske något dyrare, men nu är NOK rimlig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Funäsdalen, Idre, Björnrike
Tillbaka
Topp