Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Funderar på att säsonga i Alagna hur e snöförhållandena mm??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 8758" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tror att det är en bättre idé att rikta in sig på att husera i Gressoney istället för i Alagna. Alagna har ju bara en kabinlift och eftersom den mesta åkningen är offpist är det mkt väderkänsligt. Alagnadelen är även en solsida. Därför kan det säkert vara stora problem med lavinfaran på eftermiddagarna framåt våren. </p><p>I Gressoney har man hela Monterosasystemet att botanisera i vid dåligt väder. Dessutom når man som det ser ut på pistkartan Alagna utan att behöva hika någonting och kan köra där när förhållandena är de rätta. Man kommer ju i princip upp på samma berg med liftarna i Gressoney som man gör med Alagnakabinen.</p><p></p><p>Notera dock att jag aldrig har varit i Alagna eller Gressoney utan resonerar bara över egna funderingar och hur det ser ut på pistkartan. Det vore intressant om ngn som kan Monterosa kunde kommentera frågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 8758, member: 12152"] Jag tror att det är en bättre idé att rikta in sig på att husera i Gressoney istället för i Alagna. Alagna har ju bara en kabinlift och eftersom den mesta åkningen är offpist är det mkt väderkänsligt. Alagnadelen är även en solsida. Därför kan det säkert vara stora problem med lavinfaran på eftermiddagarna framåt våren. I Gressoney har man hela Monterosasystemet att botanisera i vid dåligt väder. Dessutom når man som det ser ut på pistkartan Alagna utan att behöva hika någonting och kan köra där när förhållandena är de rätta. Man kommer ju i princip upp på samma berg med liftarna i Gressoney som man gör med Alagnakabinen. Notera dock att jag aldrig har varit i Alagna eller Gressoney utan resonerar bara över egna funderingar och hur det ser ut på pistkartan. Det vore intressant om ngn som kan Monterosa kunde kommentera frågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Funderar på att säsonga i Alagna hur e snöförhållandena mm??
Tillbaka
Topp