Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fundering ang slalomcarvers
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 277971" data-attributes="member: 12152"><p>Jo, Völkl är en ytterst seriös tillverkare av slalomlagg, men Racetiger SL Racing, som du med all säkerhet menar eftersom du nämner 170cm-längden, är en nertrimmad och massproducerad butiksskida. Konstruktionsmässigt skiljer det en hel del mellan den och den "riktiga" slalomracern. SL Racing är en mycket kompetent skida i jämförelse med mycket annat, men den kommer till korta ganska rejält om man ställer den mot Racetiger SL Racestock. Ett par slalomcarvers använder iaf jag i princip enbart i kortare pister i hårda förhållanden. Därför är jag inte beredd att ge bort något i när det gäller prestanda och bett på hårt underlag.</p><p></p><p>Prismässigt är redan butiksskidan riktigt dyr och det är inte speciellt stor skillnad upp till racestocken. På begagnatmarknaden kan race-skidor oftast snarare vara billigare konstigt nog. Mitt råd är att satsa fullt ut på en racestock-skida i 165cm. Du kommer inte att ångra dig. Köper du den andra enklare skidan är rådet att aldrig testa racestocken. Så länge du inte har testat den så kommer du säkert att tycka att butiksskidan är riktigt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 277971, member: 12152"] Jo, Völkl är en ytterst seriös tillverkare av slalomlagg, men Racetiger SL Racing, som du med all säkerhet menar eftersom du nämner 170cm-längden, är en nertrimmad och massproducerad butiksskida. Konstruktionsmässigt skiljer det en hel del mellan den och den "riktiga" slalomracern. SL Racing är en mycket kompetent skida i jämförelse med mycket annat, men den kommer till korta ganska rejält om man ställer den mot Racetiger SL Racestock. Ett par slalomcarvers använder iaf jag i princip enbart i kortare pister i hårda förhållanden. Därför är jag inte beredd att ge bort något i när det gäller prestanda och bett på hårt underlag. Prismässigt är redan butiksskidan riktigt dyr och det är inte speciellt stor skillnad upp till racestocken. På begagnatmarknaden kan race-skidor oftast snarare vara billigare konstigt nog. Mitt råd är att satsa fullt ut på en racestock-skida i 165cm. Du kommer inte att ångra dig. Köper du den andra enklare skidan är rådet att aldrig testa racestocken. Så länge du inte har testat den så kommer du säkert att tycka att butiksskidan är riktigt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fundering ang slalomcarvers
Tillbaka
Topp