Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fundering: Bredd på skidor i alperna/ större berg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1205747" data-attributes="member: 121331"><p>Kan ju bara hålla med, lite mer detaljer på dina planer hjälper ju. Även vad för typ av åkare du är. Åker du i pisten så fort "det inte finns något utanför", eller åker du offpist även annars?</p><p>Om det första gäller och du bara ska ner en random vecka lär ju 104 mm eller någon annan skida runt 100 mm räcka. Åka puder är ju sjukt lätt, och "bottenlöst" är det ju ändå bara 1-2h efter öppning efter dump på alla större orter.</p><p>Om det andra gäller skulle jag gå på nåt runt 110 mm. Jag åker på Blizzard Rustler 11 (114 mm), väldigt kompetent skida i alla fören i alperna utanför pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1205747, member: 121331"] Kan ju bara hålla med, lite mer detaljer på dina planer hjälper ju. Även vad för typ av åkare du är. Åker du i pisten så fort "det inte finns något utanför", eller åker du offpist även annars? Om det första gäller och du bara ska ner en random vecka lär ju 104 mm eller någon annan skida runt 100 mm räcka. Åka puder är ju sjukt lätt, och "bottenlöst" är det ju ändå bara 1-2h efter öppning efter dump på alla större orter. Om det andra gäller skulle jag gå på nåt runt 110 mm. Jag åker på Blizzard Rustler 11 (114 mm), väldigt kompetent skida i alla fören i alperna utanför pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fundering: Bredd på skidor i alperna/ större berg
Tillbaka
Topp