Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fundering: Bredd på skidor i alperna/ större berg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1205857" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer, det gäller även mig, men min poäng var att en del av skillnaden med smala skidor offpist inte bara är bättre vs sämre utan.. annorlunda. Det finns en viss aspekt som går förlorad med bredd.</p><p> </p><p>I pisterna är jag förvånad att inte de flesta från nybörjare upp till avancerad medelnivå ännu har gått upp till minst 85-90 mm bredd, tycker att fördelarna för dem att flyta över ruffig/uppåkt pist (vilket ju är normalt tillstånd) överväger det man ev. förlorar, särskilt i litet varmare och soligare alpluft.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1205857, member: 144594"] Instämmer, det gäller även mig, men min poäng var att en del av skillnaden med smala skidor offpist inte bara är bättre vs sämre utan.. annorlunda. Det finns en viss aspekt som går förlorad med bredd. I pisterna är jag förvånad att inte de flesta från nybörjare upp till avancerad medelnivå ännu har gått upp till minst 85-90 mm bredd, tycker att fördelarna för dem att flyta över ruffig/uppåkt pist (vilket ju är normalt tillstånd) överväger det man ev. förlorar, särskilt i litet varmare och soligare alpluft. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fundering: Bredd på skidor i alperna/ större berg
Tillbaka
Topp