Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funderingar gällande Dynastar Legend Pro Rider 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leafy" data-source="post: 1002278" data-attributes="member: 81942"><p>Hemkommen efter en vecka i Bad Gastein nu med mina Dynastar</p><p></p><p>Ska försöka ge en recension av skidan ur min synvinkel.</p><p></p><p>Då jag åkte ner med mina vänner som föredrar pisten framför allt så blev det mestadels där dem blev testade.</p><p></p><p>Pist med dessa laggen fungerar ypperligt i Sportgastein där pisterna är breda så man får låta skidans stora radie få fullborda en sväng på kant utan att behöva tvinga runt dem.</p><p>Ganska slagiga och den mjuka tipen märks tydligt när det är uppkört och man får lite småhugg ibland. </p><p>Isgreppet är bra vid kantning men kan vara jobbiga att få upp på nog med kant vid inbromsningar i låg fart.</p><p>Men överlag en duglig skida i pisten om man inte har ett par renodlade pistskidor att tillgå.</p><p></p><p>Fick min första offpistkörning med dem i Dorfgastein där det bjöds på korta skogsturer på baksidan av huvudliften när mina vänner åkte transportpisten som serpentinade sig ner och på framsidan där det var lite uppkört.</p><p>Funkade ypperligt i den stora karga delen där man surfade lätt på den kalla snön och det fanns ingenantydan till att dyka eller kämpa emot vad jag ville.</p><p>I skogen märktes den korta tailen då jag som tidigaren ämnts i tråden inte fick det extra trycket för snabba svängar.</p><p></p><p>Fick även åka lite uppkörd kramsnö med någon orörd del i SportGastein, ganska så skön känsla då de gav mig ett bra flyt även i den tråkiga snön men det var något som saknades för att helt kunna slappna av i kroppen.</p><p></p><p>Sammanfattningsvis var det en ganska skoj skida överlag med jag kommer ge mig ut efter en annan skida t.ex. Rocker2, cd2 eller liknande mer mittmonterad skida för offpistdagar och allskida om bara en skida kan tas med och även ett par mer pistinriktade skidor. Man har roligare på en orienterad skida så är det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leafy, post: 1002278, member: 81942"] Hemkommen efter en vecka i Bad Gastein nu med mina Dynastar Ska försöka ge en recension av skidan ur min synvinkel. Då jag åkte ner med mina vänner som föredrar pisten framför allt så blev det mestadels där dem blev testade. Pist med dessa laggen fungerar ypperligt i Sportgastein där pisterna är breda så man får låta skidans stora radie få fullborda en sväng på kant utan att behöva tvinga runt dem. Ganska slagiga och den mjuka tipen märks tydligt när det är uppkört och man får lite småhugg ibland. Isgreppet är bra vid kantning men kan vara jobbiga att få upp på nog med kant vid inbromsningar i låg fart. Men överlag en duglig skida i pisten om man inte har ett par renodlade pistskidor att tillgå. Fick min första offpistkörning med dem i Dorfgastein där det bjöds på korta skogsturer på baksidan av huvudliften när mina vänner åkte transportpisten som serpentinade sig ner och på framsidan där det var lite uppkört. Funkade ypperligt i den stora karga delen där man surfade lätt på den kalla snön och det fanns ingenantydan till att dyka eller kämpa emot vad jag ville. I skogen märktes den korta tailen då jag som tidigaren ämnts i tråden inte fick det extra trycket för snabba svängar. Fick även åka lite uppkörd kramsnö med någon orörd del i SportGastein, ganska så skön känsla då de gav mig ett bra flyt även i den tråkiga snön men det var något som saknades för att helt kunna slappna av i kroppen. Sammanfattningsvis var det en ganska skoj skida överlag med jag kommer ge mig ut efter en annan skida t.ex. Rocker2, cd2 eller liknande mer mittmonterad skida för offpistdagar och allskida om bara en skida kan tas med och även ett par mer pistinriktade skidor. Man har roligare på en orienterad skida så är det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funderingar gällande Dynastar Legend Pro Rider 115
Tillbaka
Topp