Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funderingar gällande Dynastar Legend Pro Rider 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 999122" data-attributes="member: 99032"><p>LPR 115 är lite egen då den har en rätt mjuk tip. Har själv kört den en tid och tycker om många av dess egenskaper utan att jag varken vill höja den till skyarna eller dissa den totalt.</p><p></p><p>Sammanfattningsvis skulle jag iaf vilja mena att den hör bättre hemma på löst underlag än i pist. Med 32m radie ska du inte förvänta dig mycket sväng när du ställer den på kant. Men det förbehållet carvar den ändå bra i långa svängar med en neutral och dämpad känsla. Den är ju ordentligt mjuk framtill och har en monteringspunkt som ligger långt bak med moderna mått mätt. Jag tror att Dynastars tanke bakom den konfigurationen är det som inte riktigt gått hem bland publiken, som naturligtvis förväntade sig en potent fast större efterföljare till LPR XXL. Det var väl också en av Dynastars första trevande modeller mot rockerskidor, kanske där de gick vilse, eller helt enkelt inte visste bättre hur dessa bäst byggdes. </p><p></p><p>Att ha en komplementskida för piståkning till LPR115 ser jag därför som ett klokt val.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 999122, member: 99032"] LPR 115 är lite egen då den har en rätt mjuk tip. Har själv kört den en tid och tycker om många av dess egenskaper utan att jag varken vill höja den till skyarna eller dissa den totalt. Sammanfattningsvis skulle jag iaf vilja mena att den hör bättre hemma på löst underlag än i pist. Med 32m radie ska du inte förvänta dig mycket sväng när du ställer den på kant. Men det förbehållet carvar den ändå bra i långa svängar med en neutral och dämpad känsla. Den är ju ordentligt mjuk framtill och har en monteringspunkt som ligger långt bak med moderna mått mätt. Jag tror att Dynastars tanke bakom den konfigurationen är det som inte riktigt gått hem bland publiken, som naturligtvis förväntade sig en potent fast större efterföljare till LPR XXL. Det var väl också en av Dynastars första trevande modeller mot rockerskidor, kanske där de gick vilse, eller helt enkelt inte visste bättre hur dessa bäst byggdes. Att ha en komplementskida för piståkning till LPR115 ser jag därför som ett klokt val. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funderingar gällande Dynastar Legend Pro Rider 115
Tillbaka
Topp