Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Funderingar på bredden!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SimonSandman" data-source="post: 510480" data-attributes="member: 66004"><p>Tror det är lite tråkigt med +15 på både med tanke på att det är ungefär så slalombrädåkarna står.</p><p></p><p>Ett alternativ är att inte ha så brett stance, du får fortfarande ut mycket om inte allt av parkbrädan fastän du inte står bredast.</p><p>Om du står för brett hamnar antagligen höften i en ovan position och där av smärtan det kanske går över vad vet jag, Jag är ungefär 179 och har en destroyer 156 och står relativt brett (ett hål kvar på vardera sida) och kände lite spänningar i höfterna till en början men det gick över.</p><p></p><p>Tror inte dominanten ska vara för ''hård'' om det är det du syftar på med vikten.</p><p>Om du vill ha mycket ur bräda i parken borde du montera bindningarna i symetrisk bredd så du har lika mycket tail som nose med tanke på att brädan är true twin.</p><p></p><p>Det man inte behöver eller det är mycket en smak sak är just graderna på bindningarna, jag kör på ungefär +13 -13 och det är lagom både switch och reg.</p><p></p><p>Hoppas nått av skrafset man rafsa ner hjälper dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SimonSandman, post: 510480, member: 66004"] Tror det är lite tråkigt med +15 på både med tanke på att det är ungefär så slalombrädåkarna står. Ett alternativ är att inte ha så brett stance, du får fortfarande ut mycket om inte allt av parkbrädan fastän du inte står bredast. Om du står för brett hamnar antagligen höften i en ovan position och där av smärtan det kanske går över vad vet jag, Jag är ungefär 179 och har en destroyer 156 och står relativt brett (ett hål kvar på vardera sida) och kände lite spänningar i höfterna till en början men det gick över. Tror inte dominanten ska vara för ''hård'' om det är det du syftar på med vikten. Om du vill ha mycket ur bräda i parken borde du montera bindningarna i symetrisk bredd så du har lika mycket tail som nose med tanke på att brädan är true twin. Det man inte behöver eller det är mycket en smak sak är just graderna på bindningarna, jag kör på ungefär +13 -13 och det är lagom både switch och reg. Hoppas nått av skrafset man rafsa ner hjälper dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Funderingar på bredden!
Tillbaka
Topp