Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Funderingar på NTN-paket
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snarkoff" data-source="post: 1087705" data-attributes="member: 102373"><p>Har haft DPS Wailer 99 Hybrid 176cm, De var kul i pisten men lite instabila offpist pga hög rocker och lite för korta. Nu har jag Salomon QST99 som är lite stadigare off pist men inte riktigt lika lekfulla i pisten men går bra att stå på med i alla förhållanden.</p><p>Norica Enforcer är säkert kanon. Ska du mest åka pist kanske du ska ha lite kortare eftersom det blir rappare i pisten. Skulle också rekommendera att bakmontera lite.</p><p></p><p>Gällande bindningar är Freerides fördel att den går att skjuta fram och tillbaka i tre lägen och att det går lätt att flytta ett par mellan olika skidor. Går också att få tag på begagnad. Om du vet var du vill stå på skidan och bara ska ha ett par är nog Outlaw den bästa bindningen idag eftersom den har klart bättre touringläge och aningen jämnare flex men inte särskilt stor skillnad. Meidjo och Freeride tror jag håller lite sämre fortfarande.</p><p></p><p>Köp prylar nu när det är rea! Alpint överlägset bäst i stockholmstrakten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snarkoff, post: 1087705, member: 102373"] Har haft DPS Wailer 99 Hybrid 176cm, De var kul i pisten men lite instabila offpist pga hög rocker och lite för korta. Nu har jag Salomon QST99 som är lite stadigare off pist men inte riktigt lika lekfulla i pisten men går bra att stå på med i alla förhållanden. Norica Enforcer är säkert kanon. Ska du mest åka pist kanske du ska ha lite kortare eftersom det blir rappare i pisten. Skulle också rekommendera att bakmontera lite. Gällande bindningar är Freerides fördel att den går att skjuta fram och tillbaka i tre lägen och att det går lätt att flytta ett par mellan olika skidor. Går också att få tag på begagnad. Om du vet var du vill stå på skidan och bara ska ha ett par är nog Outlaw den bästa bindningen idag eftersom den har klart bättre touringläge och aningen jämnare flex men inte särskilt stor skillnad. Meidjo och Freeride tror jag håller lite sämre fortfarande. Köp prylar nu när det är rea! Alpint överlägset bäst i stockholmstrakten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Funderingar på NTN-paket
Tillbaka
Topp