Funkar Burton Bindingar till Flow bräda?

Whisky88

Ny medlem
Hej!. Är de någon som vet om Burton bindingar funkar till Flow bräda?.

Sen om de är nån som har koll på hur Flow brädorna är?, Hittar knaptt någon info om dem. Har tittat på en Flow Infinite-09.

Mvh/ Magnus

Ok, Är de brädan du menar som inte får ha ICS, eller är ICS nått med bindningen.

Nån som vet nått om Flow brädorna?

Burton cartell bindning eller custom?. Åker max 2ggr/vecka!

Mvh/ Magnus

Cartell är en hårdare bindning, det beror ju mycket på din åkstill.

Bindingarna får inte ha est. est är det som behövs ifall du har en bräda med ICS.

Okej, Om jag åker mycket pist/off-pist, med hög fart. Men är ju inte proffs åkarn som satsar fullt i allt.

Flow brädan:
http://www.flow.com/index.php?option=com_content&catid=25&id=65&view=article&Itemid=79

Burton custom
http://www.burton.com/Gear/Default.aspx#/gear/productdetail/mens/bindings/10496/204411600/

Burton cartell bindning

Respons: 7
Basplatta: Single Component 30% / Short-Glass / Nylon Composite
Straps: Superstrap™ and Ultra Capstrap
Dämpning: Gapless

Funkar dessa bindingar till Flow brädan?. HIttar inget om est. eller ICS!

Mvh/ Magnus

Är custom bindingarna bättre till parkåkning om man kör hopp och rails å sånt? eller är Cartell bättre? För om custom e bättre är de ju ingen idé att lägga ut mer på cartell isf.

lossev sa:
Är custom bindingarna bättre till parkåkning om man kör hopp och rails å sånt? eller är Cartell bättre? För om custom e bättre är de ju ingen idé att lägga ut mer på cartell isf.
Det beror ju helt och hållet på om du vill ha en hård bindning lr en mjuk??

Skulle tro att Custom passa bättre om du åker lite mindre hopp och leker runt mera.
Men om du kör det riktigt stora hoppen så kanske du behöver ha en mer stabil bindning och då är nog Cartell att föredra.

Men om jag säger såhär då.. jag kommer nog köra lite mer svarta hopp, och förmodligen köra större och större och större hela tiden.. kanske ska ha cartell då eller?

snälla svara.. ska beställa nu :P

lossev sa:
Men om jag säger såhär då.. jag kommer nog köra lite mer svarta hopp, och förmodligen köra större och större och större hela tiden.. kanske ska ha cartell då eller?

snälla svara.. ska beställa nu :P
Jag är ingen expert på detta, vill du ha ett riktigt proffsig svar fråga pinn han kan allt om Burtons grejer.

Men som ja sa tidigare vill du ha hårda bindningar kör på Cartell.

okey :S Om du vill ha det lite stabilare och du kör stora hopp som du säger, jaa kör då på Cartell

Men om man kör mindre hopp och mest pist/ off pist, så kan man alltså köra custom bindingarna?

Är de ingen som har nån uppfattning om flow brädor?

Offpist och pist behöver du lite hårdare bindningar, kör på cartell om du kör så.. för ska man hoppa på lite mindre hopp, men mest offpist å så, så är cartell bättre än custom... eftersom custom är lite för mjuka för den typen av åkning...

ingen uppfattning om flow brädor sorry...

köpte precis en burton blunt :)

Snowgod sa:
Ja, Burton funkar så länge det inte är ICS.
Va? Bara Burton boards har ICS, så då MÅSTE man ha Burton om det är ics ju, även Forum funkar och union sägs funka hyffsat med ics plattor också.

Om bindningarna "har ics" är det EST bindningar och EST bindningar funkar bara till brädor med ICS. Vanliga Burton bindningar, även forum och sägs union, funkar på en bräda med ICS system när man använder plattan man får med brädan.

Angående bindsen så kör du helt enkelt custom om du vill ha en väldigt mjuk binding. Leapet blir ju lite stort, finns en emellan som heter Mission också. Snäppet under igen fast i samma prisklass eller lite högre heter Triad. Jag kör själv på cartel och tycker dom är väldigt comfy och sköna men ändå responsiva.

Du måste helt enkelt bestämma dig om du vill ha mjukare eller hårdare bindning. Mjukare, kör på mission eller lite stiffare, triad. Lite stiffare igen: Cartels. Du kommer dock inte ångra dig om du köper cartels eller triads ;)

Kika på http://www.planet-sports.com/ <--- Där har dom rea på bindningar osv nu. Om du vill ha en mjukare bindning fast mer high-end så kan du ju kika på p1 också (:

Coldis sa:
Snowgod sa:
Ja, Burton funkar så länge det inte är ICS.
Va? Bara Burton boards har ICS, så då MÅSTE man ha Burton om det är ics ju, även Forum funkar och union sägs funka hyffsat med ics plattor också.

Om bindningarna "har ics" är det EST bindningar och EST bindningar funkar bara till brädor med ICS. Vanliga Burton bindningar, även forum och sägs union, funkar på en bräda med ICS system när man använder plattan man får med brädan. (:
Det stämmer. Rörde ihop förkortningarna lite. Ursäkta.

Tillbaka
Topp