Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar detta ihop?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 261900" data-attributes="member: 35960"><p>Kan bara uttrycka mig om dom skidorna jag själv har då jag inte har varit på någon skidtestar helg någonstans..</p><p></p><p>Åker just nu själv på ett par Dynastar Pro rider, såg att dom går för 499 euro.. Utan bindning dock, har åkt en hel del pist med dessa och även lite nysnö.. Nu inga mängder att tala om (snö alltså) men dom har funkat klockrent, går som raketer i pisten och med tanke på att det är en friåknings skida med 97mm midja borde den funka bra även off-pist.. </p><p>Hänger man inte i parken och landar mycket switch så funkar denna skidan utmärkt för mig iallafall.. Åker på 186cm och är både kortare och lättare än dig.. </p><p></p><p>Bindning kan jag inte uttala speciellt mycket om.. Har bara åkt 2 bindningar jag tycker om och det är salomon´s 916 och den som sitter på mina pro rider just nu, Look P14 Wide.. Såg att dom säljer p18 wide på conrad, kanske ett alternativ.. Men jag vet inte hur mkt du tjänar på om du skulle köpa ett par dynastar´s från conrad.. Vad jag har hört så har dom sänkt priserna i sverige för att kunna matcha just import delen.. Köpte mina för 6500:- då med förra årets bindning.. skulle tippa på att med årets p14 går dom på någonstans mellan 6,5-7k.. </p><p></p><p>Dynastar pro rider med look p18 wide från conrad 678 euro = 6228,50 svenska ungefär.. </p><p></p><p>Allt för mig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 261900, member: 35960"] Kan bara uttrycka mig om dom skidorna jag själv har då jag inte har varit på någon skidtestar helg någonstans.. Åker just nu själv på ett par Dynastar Pro rider, såg att dom går för 499 euro.. Utan bindning dock, har åkt en hel del pist med dessa och även lite nysnö.. Nu inga mängder att tala om (snö alltså) men dom har funkat klockrent, går som raketer i pisten och med tanke på att det är en friåknings skida med 97mm midja borde den funka bra även off-pist.. Hänger man inte i parken och landar mycket switch så funkar denna skidan utmärkt för mig iallafall.. Åker på 186cm och är både kortare och lättare än dig.. Bindning kan jag inte uttala speciellt mycket om.. Har bara åkt 2 bindningar jag tycker om och det är salomon´s 916 och den som sitter på mina pro rider just nu, Look P14 Wide.. Såg att dom säljer p18 wide på conrad, kanske ett alternativ.. Men jag vet inte hur mkt du tjänar på om du skulle köpa ett par dynastar´s från conrad.. Vad jag har hört så har dom sänkt priserna i sverige för att kunna matcha just import delen.. Köpte mina för 6500:- då med förra årets bindning.. skulle tippa på att med årets p14 går dom på någonstans mellan 6,5-7k.. Dynastar pro rider med look p18 wide från conrad 678 euro = 6228,50 svenska ungefär.. Allt för mig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar detta ihop?
Tillbaka
Topp