Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar K2s public enemy skida som en offpist skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Quiksilver85" data-source="post: 421071" data-attributes="member: 64070"><p>Jag skulle nog vilja säga tvärtom, e man en duktig skidåkare så kan man åka på alla skidor.... det underlättar bara med ett par bredare i offpisten.</p><p>Körde själv på ett par P.E i 2 säsonger, bland annat i österrike och hade dem då som en allround och mycket i offpisten när tillfället gavs och jag skulle nog vilja påstå att dom funkar utmärkt i svenska fjällen.</p><p></p><p>Väger själv 75 kg o tyckte dom var lagom hårda då jag inte tyckte jag tryckte igenom skidorna utan dom funkade utmärkt att carva med. nu har jag ju iof aldrig provat head skidorna, men jag har provat atomic tweak o k2 fujative som referens punkt, o dom skidorna tyckte jag var på tok förmjuka o man tröck igenom ganska lätt vilket gjorde att skidorna inte svänger så mycket som man ösnkar. men men ser nu att det blev ett långt inlägg o rundar av här.</p><p>fråga om du undrar något!</p><p></p><p>lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Quiksilver85, post: 421071, member: 64070"] Jag skulle nog vilja säga tvärtom, e man en duktig skidåkare så kan man åka på alla skidor.... det underlättar bara med ett par bredare i offpisten. Körde själv på ett par P.E i 2 säsonger, bland annat i österrike och hade dem då som en allround och mycket i offpisten när tillfället gavs och jag skulle nog vilja påstå att dom funkar utmärkt i svenska fjällen. Väger själv 75 kg o tyckte dom var lagom hårda då jag inte tyckte jag tryckte igenom skidorna utan dom funkade utmärkt att carva med. nu har jag ju iof aldrig provat head skidorna, men jag har provat atomic tweak o k2 fujative som referens punkt, o dom skidorna tyckte jag var på tok förmjuka o man tröck igenom ganska lätt vilket gjorde att skidorna inte svänger så mycket som man ösnkar. men men ser nu att det blev ett långt inlägg o rundar av här. fråga om du undrar något! lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar K2s public enemy skida som en offpist skida
Tillbaka
Topp